Големите южнокорейски конкуренти в сферата на потребителската електроника - Samsung и LG, започват партньорство в сферата на OLED телевизорите от висок клас, с което сериозно ще застрашат позициите на Sony, съобщава "Ройтерс", като се позовава на свои източници.
Контекст: OLED панелите имат много предимства пред LCD технологията по отношение на цветовете, яркостта и контраста, но имат и съществен недостатък - струват до 5 пъти повече.
Именно заради високата цена Samsung дълги години беше на позицията, че този тип екрани са приложими по-скоро за смартфони и таблети - именно в тази област е специализирано и собственото ѝ OLED производство. Така компанията изостана от LG в развитието на продуктовата си гама, а междувременно редица силни китайски играчи навлязоха на пазара в по-ниския сегмент.
Детайли: Според източниците на "Ройтерс" LG Display ще започне още през това тримесечие да доставя OLED панели за Samsung, като до края на годината доставките трябва да достигнат 2 млн. броя, а през следващите години ще достигнат 3-5 млн. Става дума за 77-инчови и 83-инчови White OLED модели с подобрен динамичен обхват. Такива не се влагат в евтини телевизори.
Сделката ще позволи на Samsung да измести Sony като втори най-голям TV производител в света след Sony. В същото време, тя ще вдъхне живот (и 1,5 млрд. долара) в дисплей бизнеса на LG, който до момента работеше на загуба. OLED заводът на компанията не работи на пълен капацитет, тъй като след пандемията намаля търсенето на големи телевизори. Сега това ще се промени.
Още нещо: LG снабдяват с OLED панели както собственото си производство на телевизори, така и... Sony.
Цифром и словом: Според Omdia към момента LG Electronics са пълновластен господар при OLED телевизорите с 54,6% пазарен дял, следвани от Sony - с 26,1% и Samsung - с 56,1%.
Очакванията са пазарът да расте с 6% през тази година до 11,7 млрд. долара и да достигне 12,9 млрд. долара до 2027 г.