Huawei създава подразделение за умни автомобили. Това поредната стъпка в плановете на китайския технологичен гигант да навлезе сериозно в автомобилния свят. Компанията учреди Shenzhen Yinwang Intelligent Technology в Шенжен, където се намира Huawei. Чисто новата компания е изцяло собственост на Huawei д фокус върху производството и продажбите на интелигентни автомобилни системи и оборудване, пише CNN.
Бизнесът има регистриран първоначален капитал от 1 милиард юана или 140,5 милиона долара, а адресът му е същият като централата на Huawei.
Китайският гигант, който произвежда смартфони, потребителски устройства и мрежово оборудване, през последните няколко години беше възпрепятстван от експортните ограничения на САЩ. Напоследък обаче не крие амбицията си да се завърне.
През 2021 г. се включи в надпреварата за електрически превозни средства (EV), пускайки първото си превозно средство с батерии. Миналата година пусна две нови превозни средства в Китай, включително първия си електрически седан, Luxeed S7, който да е конкуренция на Tesla. Последва декемврийския дебют на електрически SUV Aito M9, предназначе за по-заможните купувачи.
Откриването съвпадна с пускането на първия електрически автомобил от китайския конкурент Xiaomi - това идва да покаже как конкуренцията между двете компании се е прехвърлила и в друг сектор.
Новите превозни средства добавиха към пренаселения автомобилен пазар в Китай, най-големият в света, който преживя ценова война през последните месеци поради ожесточената конкуренция и големите запаси.
През ноември дъщерно дружество на автомобилната Changan разкри, че си партнира с Huawei, за да създаде нова компания, създадена да предоставя системи за умни автомобили. Според документ, подаде до фондовата борса в Шенжен от Chongqing Changan Automobile Co, Huawei ще създаде компанията, която ще се фокусира върху цифрови платформи и други автомобилни системи и компоненти.
Changan планира да вземе дял от до 40% в бизнеса.
AI автомобили
Интелигентните автомобили използват усъвършенствани софтуерни системи или електроника и са все по-често срещани. Huawei предлага софтуерна система за превозни средства, наречена Harmony OS for Automotive, която е проектирана да се синхронизира с мобилната операционна система със същото име.
Ккитайският производител на автомобили BYD тази седмица също представи подобна система за автомобили, задвижвана от AI, наречена Xuanji. Софтуерът трябва да направи шофирането по-безопасно и по-удобно, като реагира на "промените в околната среда на автомобила", се казва в изявлението.