Доставките на "умни" мобилни телефон са намалели с 6 процента през третото тримесечие на годишна база, показва изследване на International Data Corporation (IDC). Това е четвъртото поредно тримесечие със спад в продажбите, което повдига въпроси за бъдещето на пазара.
От IDC запазват прогнозата си, че пазарът отново ще се завърне към растеж през 2019 г.
От данните става ясно, че Samsung, която все още заема първо място по продажби, губи 13,4 процента от обема на годишна база. Компанията е продала около 72,2 милиона телефона, а пазарният ѝ дял намалява с почти два процентни пункта.
Проблемът за Samsung идва основно на пазара на евтини телефони, като от IDC отбелязват добрите продажби на Note9.
Компанията губи от китайските си конкуренти. Huawei заема втора позиция с 52 милиона продажби и 32,9 процента ръст. Xiaomi, която е четвърта, е продала 34,3 милиона телефона, растеж от 21,2 процента. OPPO е единственият голям китайски бранд, който записва спад - 2,1 процента до 29,9 милиона продажби.
Данните ясно сочат, че големият губещ от бума на китайските телефони с Android е Samsung.
Apple повишава продажбите си със скромните 0,5 процента, запазвайки третата си позиция. Компанията е продала 46,9 милиона iPhone за трите месеца и повишава пазарния си дял с 0,8 пр. п.
Компанията |
3Q18 Доставки |
3Q18 Пазарен дял |
3Q17 Доставки |
3Q17 Пазарен дял |
3Q18/3Q17 Промяна |
Samsung |
72.2 |
20.3% |
83.3 |
22.1% |
-13.4% |
Huawei |
52.0 |
14.6% |
39.1 |
10.4% |
32.9% |
Apple |
46.9 |
13.2% |
46.7 |
12.4% |
0.5% |
Xiaomi |
34.3 |
9.7% |
28.3 |
7.5% |
21.2% |
OPPO |
29.9 |
8.4% |
30.6 |
8.1% |
-2.1% |
Others |
119.9 |
33.8% |
149.8 |
39.6% |
-19.9% |
Total |
355.2 |
100.0% |
377.8 |
100.0% |
-6.0% |
Източник: IDC към 1 ноември 2018 година |