Близкият Изток е известен като глобален център за въздушни пътувания, а потенциалът му не спира да расте.

Броят на самолетите, експлоатирани от авиокомпании в Близкия Изток, включително Etihad Airways в Дубай и Qatar Airways в Доха, се очаква да се удвои през следващите 2 десетилетия, показва прогнозата на Airbus за глобалния пазар.

Компанията предвижда, че Близкият Изток ще поръча общо 2590 нови самолета през следващите 20 години, като около 3/4 от тях са заради нарастващия капацитет.

"Повечето хора по света са само на един полет от Близкия Изток. Близостта на региона до световното население и растящи пазари е ключът в авиацията", казва Джон Лейхи, оперативен директор на Airbus Commercial Aircraft.

Компанията изчислява, че търсенето в Близкия Изток ще включва 1080 самолета с две пътеки, същият брой самолети с една пътека и 430 много големи самолета.

Бъдещото търсене на самолети за нуждите на региона се оценява на поръчки на стойност 600 млрд. долара.

Маршрутите от и до Близкия Изток ще растат с 5.9% годишно до 2036 г. Най-големият растеж се очаква по маршрутите до Латинска Америка.

Растежът на товарния трафик от региона се очаква да бъде най-висок между Близкия Изток и Азиатско-тихоокеанския регион, като годишният му ръст ще е 4% до 2036.

Въпреки това, растежът ще носи със себе си и някои предизвикателства. Авиокомпаниите в Близкия Изток са обект на критика от американските си колеги, които твърдят, че получават несправедливи субсидии от правителствата.

През юли American Airlines обяви, че анулира споразумения за споделяне на полети с Qatar Airways и Etihad Airways, тъй като смята, че те получават такива субсидии.

Мега градове

Airbus заяви, че в момента има 58 "мега градове", които предоставят повече от 1 милион ежедневни пътници на дълги разстояния.

Компанията съобщи, че до 2036 г. ще има 95 мега града, обслужващи 98% от световните пътувания на дълги разстояния.

Броят на мега градовете в Близкия изток ще се увеличи повече от 2 пъти до 11 през следващите 20 години.