След като закупи нови полски влакове за над 300 милиона лева и вдигна цената на билетите, малко след като в България стана възможно навлизането на частни пътнически влакове, БДЖ продължава по пътя на модернизацията с идея да премахне хартиените билети.

От държавните железници коментираха за Money.bg, че това е адекватна стъпка, която има за цел да улесни пътниците, да премахне тоновете ненужна хартия и да следва европейския пример.

"Още през месец март ние въведохме експериментално електронно издаване на билети във влак от превозния персонал чрез PDA устройства, като първоначално услугата се извършваше пробно единствено по направленията София - Враца - Видин и София - Враца - Лом. По време на тестовия период бяха отстранени всички нередности, свързани с мобилната връзка и други възникнали грешки по време на работата на устройствата", заявиха от Българските държавни железници.

БДЖ вдига цените на билетите

БДЖ вдига цените на билетите

Поскъпването важи за всички направления, както и за абонаментните карти

Хартиените билети може да останат в историята, но срещу сумата от 15,8 милиона лева

След като вдигна цената на билетите с 20%, държавните железници обявиха търг за премахването на хартиените билети с прогнозна стойност 15,8 милиона лева без ДДС.

"Сумата от 15,8 милиона лева пък идва след пазарни консултации с бизнеса и след неуспешен търг за същото, обявен миналата година, при който сумата беше тройно по-ниска - 4,7 милиона лева", пише "Капитал".

БДЖ ще има конкурент: Идва нов пътнически жп превозвач за срок от 15 години

БДЖ ще има конкурент: Идва нов пътнически жп превозвач за срок от 15 години

Министерският съвет прие решение за провеждане на процедура за избор на компания за обществен превоз

Към днешна дата закупуването на билет за влак може да се плати с банкова карта на касата на БДЖ или да се купи онлайн от сайта на дружеството, но не и да се ползва чрез мобилния телефон.

Електронните нововъведения предвиждат още системата да се интегрира с  билетоиздаващи системи за всички видове транспорт, както в България, така и зад граница.

Снимка 639193

Източник: "Пимк"

Полските влакове, развиващи 160 км/ч

Припомняме, че след като Брюксел започна разследване срещу закупуването на влакове от Китай, в крайна сметка БДЖ ще се сдобие със седем двуетажни електрически влака от Полша на цена от над 300 милиона лева.

Полската компания Stadler Polska беше избрана за доставката на влаковете, които бяха закупени със средства по Плана за възстановяване и устойчивост, потвърдиха за Money.bg от Министерството на транспорта и съобщенията.

В края на април Министерството на транспорта поднови общо четири обществени поръчки за закупуване на нови влакове на обща стойност от над 2,8 милиарда лева без ДДС. Максималната скорост, която новите машини могат да развиват е до 200 км/ч. Това обаче е на хартия.

Означават ли модерните вагони високоскоростни български влакове?

Подвижният състав на някои от новите влакове наистина позволява развиване на скорост до 200 км/ч. Такава скорост обаче няма как да бъде развивана в България. Поне на този етап.

"Причината за това се крие в инфраструктурата на железопътните линии у нас, които към момента трудно позволяват вдигането на повече от 90-100 км/ч.", коментира за Money.bg инж. Мартин Янев - експерт към Европейската железопътна агенция.

Експертът подчертава, че комфортът на пътниците несъмнено ще бъде подобрен, което със сигурност е добра новина. Плюс е и скорошното навлизане на частна конкуренция, което може да доведе до цялостно подобряване на българския железопътен превоз. Остава да се надяваме това наистина да се случи.

Вместо от Китай: Купуваме двуетажни влакове за над 300 милиона лева от Полша

Вместо от Китай: Купуваме двуетажни влакове за над 300 милиона лева от Полша

Задава ли се положителна промяна за българския железопътен транспорт?