БДЖ повишава цените на билетите за пътуване с влак, заради драстичното увеличаване на разходите на дружеството през последните няколко години. Увеличението ще бъде средно с 20% и влиза в сила от 7 май 2024 г., съобщиха от БДЖ.

Без промяна ще останат цените на железопътните карти "Дете", "Учащ", "Семейство" "ТПЛ" и "Възрастен", които са на символична стойност от 1 лев.

Приблизителните цени на билетите по едни от най-често ползваните от пътниците жп маршрути от София, сега са: до Варна - 24 лв., до Шумен и Русе - 20 лева, до Бургас - 19,20 лв., до Пловдив - 9,20 лв., до Плевен - 11 лева. Посочените цени са за втора класа вагони.

Националният железопътен превозвач не е променял своите цени от началото на 2012 г., с изключение на индексиране през 2020 г. само с 1,8%. Само за периода от 2021 г. до края на 2023 г., разходите на дружеството са се увеличи с 23%. Тук се включват увеличенията на основните разходи за гориво, електроенергия и трудови възнаграждения на служителите, като се има предвид, че БДЖ е един от най-големите работодатели в страната.

Цените на билетите за пътуване с влак ще бъдат увеличени средно с 20% в зависимост от вида на превозния документ. Актуализират се и цените за резервация на запазено седящо място и място за пътуване в спален и кушет вагон.

Увеличение ще има и при абонаментните карти и картите "Класик" и "Младеж". Те дават право на 50% намаление от цената на билета за пътуване във втора класа на пътническите и бързите влакове при неограничен брой пътувания за една година от датата на издаване на картата.

Превозът на деца до 7-годишна възраст ще се осъществява безплатно срещу предоставяне на документ, удостоверяващ възрастта на детето и задължително издаване на билет с нулева стойност. При пътуване в спален вагон и ползване на отделно легло, отпада необходимостта да се заплаща половината стойност на билета за пътуване на деца до 7 години.

БДЖ купува 76 вагона от Deutsche Bahn: означава ли това високоскоростни влакове

БДЖ купува 76 вагона от Deutsche Bahn: означава ли това високоскоростни влакове

Чрез новата доставка държавните железници ще модернизира тнад 20% от подвижния си състав