Приложението TikTok придоби широка известност по време на пандемията. То за кратко време се превърна в едно от най-сваляните приложение на всички времена. TikTok е единствената китайска социална платформа, която цели да спечели и потребители извън Китай. Но и успехът му в народната република, особено по време на пандемията, е голям.
В средата на юни излязоха данни, които показаха, че приходите на собственика на TikTok ByteDance са скочили повече от два пъти за 2020 година на фона на пандемията. За миналата година те възлизат на 34,3 милиарда долара, което е с цели 111% повече в сравнение с предходната година. Брутната печалба е нараснала с 93% до 19 милиарда долара.
Кое прави Tik Tok толкова успешно приложение?
Може би удачно е да се направи сравнение с друга популярна социална мрежа Instagram. Скролването из Instagram оставя човек с впечатлението, че всички потребители на тази платформа живеят перфектен живот. Дизайнерски дрехи, ястия от лукзсозни ресторанти, екзотични ваканции и спортни коли са най-често срещаните снимки в Instagram. Всички се опитват да представят перфектна картина за живота си.
Това, което прави TikTok толкова успешно приложение е, че е пълната противоположност на Instagram. Съдържанието е по-скоро за развлчение пише Entrepreneur.
Инфлуенсъните, които използват TikTok заснемат непринудени и забавни видеоклипове, без да планират или да се опитват да изглеждат перфектно. Това е нещото, което потребителите обичат в тази социална платформа. Те виждат истинските лица на тези, които следват.
Посланията в TikTok
Цялостната концепция на TikTok сериозно се различава от тази на Instagram. Един и същи инфлуенсър в Instagram би публикувал снимка, за която ще си помислим, че е от света на висшата мода, но в същото време в TikTok да публикува т.нар. популярно dance challenge.
Обикновеният потребител в социалните мрежи не реагира положително на снимки от Бали, пазаруване в магазини Gucci и т.н. Инфлуенсърите обаче смятат, че последователите им искат да виждат точно това.
TikTok продължава да привлича нови потребители. Каквато и да е формулата за това факт е, че от януари до март приложението е изтеглено 315 милиона пъти по данни на компанията за мобилни приложения Sensor Tower. Според нея цифрите надвишават изтеглянията на което и да било друго приложение в рамките на едно тримесечие.