"Който търси - намира" е народна мъдрост, която със сигурност е по-стара от интернет, но това не я прави по-малко вярна и в дигиталния век. Всеки ден българските потребители на глобалната мрежа задават милиони въпроси на онлайн търсачки, специализирани ресурси и най-различни други платформи. Какъв отговор ще получиш, обаче, зависи много от въпроса, който ще зададеш. А тазгодишната класация с любопитни търсения в emag.bg съдържа такива бисери, че вероятно и най-напредналият изкуствен интелект би се оказал сериозно затруднен.

Предколедно от платформата за онлайн търговията представиха своята подборка от запитвания, дошли от български потребители. Правописът е запазен.

Българските и румънските ученици са най-неграмотни

Българските и румънските ученици са най-неграмотни

Следват Гърция, Италия и Испания, където такива проблеми имат около една четвърт от децата

Някои искат "безплатни кучета", "костюм за жених", "килимче за оцветяване", "сгъваем лиген" и "енергично масло", докато други излизат отвъд границите на онлайн търговията с "валя искам" и "ток навсякъде".

Търсенията дават вдъхновение и за нови продуктови категории като "суйчари за влюбен", "електрическа дреха", "самомиялни", "kralsko utsavejdane", "шаршафи за легла", "без шишни шушалки" и "полилей от рога". В някои случаи даже от екипа на eMag са се предали и директно са сложили запитванията в категория "Ами сега?": "миченца", "чистотка", "вйнчета за деца" и други.

eMAG измести Dacia като най-скъпата марка в Румъния

eMAG измести Dacia като най-скъпата марка в Румъния

Компанията планира по-голяма експанзия в Европа

Има и безкрайно изчерпателни в описанието си потребители. Сред тях са тези, които искат "пръстен за фалангата на малкия пръст на ръката" и "сребро плетен дебел ланец мъшки".

Важно е да отбележим, че не всяко поле с надпис на него "Търсене" е Google, но това не спира хората да питат "Емил до колко работи град панагюрище", "най близка метростанция до в младост 3", "24 карата колко лева прави" и "какво е лятна ваканция".

Колекцията бисери на eMag води до някои не твърде лицеприятни (и не твърде изненадващи) заключения за качеството на българското образование, като все пак не е ясно какъв процент от търсенията са били кандидати за тазгодишната подборка.

Като обща тенденция от платформата посочват, че през 2022 г. се търсят популярни брандове смартфони, безжични (но не и "без шишни") слушалки, смарт часовници и гейм конзола.