"Ние желаем да развием железопътния транспорт, чийто обем непрекъснато расте и желаем да създадем едно единно и хармонизирано европейско транспортно пространство, където да се спазват икономическите и екологичните изисквания. Един от основните акценти ще поставим върху сигурността и безопасността на всички видове транспорт, включително чрез въвеждането на нови технологии." заяви министър Тифензее.
През м. юни 2007 г. Германия ще стане инициатор на провеждането на специален форум, свързан с тези въпроси.
Министър Тифензее изрази задоволство от добрата работа на Германия и България.Той подчерта, че по време на германското председателство на ЕС Германия ще се наблегне на товарния транспорт, посочвайки че до 2020 година трафикът на товарния транспорт ще нарасне с около 45%.
Според него е нужно да се разработи цялостна стратегия за мобилността в ЕС и допълни, че мобилността е гръбнакът на икономическите отношения.
Министър Мутафчиев изрази надежда, че с общи усилия на всички страни, членки на ЕС, програмата ще бъде реализирана.
Обсъдени бяха взаимодействието и сътрудничествотов сферите на железопътния транспорт, въздушния транспорт, инфраструктурата и др.
Основен акцент беше поставен върху взаимодействието между железниците на двете страни в областта на пътническите превози и конкретната помощ за осъществяването на по-нататъшното ни интегриране в железопътната система на Европа.
Министър Мутафчиев отбеляза изключително доброто сътрудничество с Германското дружество за техническо сътрудничество. В резултат на съвместен проект са осигурени три рентгенови апарати, предназначени за новия терминал на летище София и тече съвместен проект между България и Германия по авиационна сигурност „Хармонизация на нормативните документи по авиационна сигурности привеждане на системите за сигурност на летище София в съответствие с регулациите на ЕС".
За 2007 г. се предвижда разработване на проект на Закон за авиационна сигурност в гражданското въздухоплаване; уточняване на критерии за подбор на фирми, извършващи дейности по сигурност на пътници и багажи съгласно най-добрите европейски практики; разработка и внедряване на общ национален тест за оценка на компетентността на служители, извършващи проверка на пътници и багажи.