1 млн. лв. допълнително осигурява правителството за изпълнение на Националната стратегия за насърчаване на малките и средните предприятия. Средствата са от централния бюджет за 2006 г., съобщиха от пресцентъра на МС. 

С тях ще се подпомогне участието на бизнеса в международни панаири и изложения. Целта е по-пълноценно представяне на търговско-икономическия потенциал на страната, насърчаване на износа, повишаване конкурентоспособността на предприятията и имиджа на българските стоки в чужбина.

Над 400 фирми са участвали на национални щандове в международни изложения през последните 2 години. Процентът на успеваемост на чуждия пазар след представянето на продукцията им е над 85 на сто. Очаква се с предстоящото ни присъединяване към Европейския съюз значително да се повиши интересът към българските продукти.

Тази година 195 малки и средни предприятия са показали продукцията си в 24 международни панаири и изложения. Те се представят както на нови пазари като Дубай, Египет, Китай, Мароко и др., така и с нови продукти - винопроизводство, оборудване за хотели и ресторанти, издателска дейност, строителство и енергетика, недвижими имоти и художествени занаяти.