Американският концерт Дженерал мотърс (General Motors) си върна през 2011 година титлата номер едно в света, което е доказателство за възстановяването на гиганта в световното автомобилостроене, заплашен преди време от фалит. Сега той е на първото стъпало, следван от германския концерт Фолксваген (Volkswagen) и японската група Тойота (Toyota), която, тъкмо обратното, преживя една "черна" година, предаде АФП.

Дженерал мотърс обяви вчера, че е продал 9,03 милиона автомобила в света през 2011 година, което е увеличение със 7,6 на сто на годишна основа. Американският концерн се е възползвал от съживяването на североамериканския пазар с увеличение на продажбите си с 11,4 на сто до 2,9 милиона коли и дял от пазара от 18,4 на сто, предаде БТА.

В същото време Дженерал мотърс отчита и подобрени резултати в другите райони на света. Продажбите му са нараснали с 4,4 на сто във Франция, с 3,9 на сто в Южна Америка и със 7,5 на сто на международния пазар като цяло.

Шевролет, най-голямата международна марка на Дженерал мотърс, има рекордни продажби с 4,75 милиона автомобила, пласирани на пазара, а това е близо половината от общите

продажби. Дженерал мотърс притежава освен това марките Джи Ем Си (GMC), Буик (Buick) и Кадилак (Cadillac).

Тойота (Toyota), която от 2008 година измести Дженерал мотърс от първото място, не е публикувала все още данните си за годишните продажби, но те се оценяват на около 7 милиона заради последиците от мартенското разрушително земетресение.

Фолксваген, който пък си поставя целта да стане най-големият автомобилостроител в света до 2018 година, е продал 8,16 милиона коли през 2011 година на световните пазари.