Swissport обяви, че от 18 юни поема част от обслужването на пътници, багажи и товари на летище София и ще бъде втората компания в България, която ще извършва наземно обслужване.

Компанията обяснява ориентацията си към българския пазар с това, че той е един от най-бързо развиващите се в ЕС.

След като Летище-София е обслужило 2,2 млн. пътници миналата година, а средно годишно броят им расте с 20%, това налага фиксирането на втори оператор на летището.

"Имаме намерение да се утвърдим като атрактивен наземен оператор на Летище-София, който предлага топ продукти и услуги на конкурентни цени", казва Кристиан Дрегер, новият управляващ директор на Swissport Bulgaria.

Фирмата ще разчита изцяло на български служители, за които ще бъдат разкрити около 200 нови работни места.

Компанията обслужва над 70 милиона пътници и над 3,2 млн.тона товари годишно по цял свят, а в нея са заети над 23 000 души.

Swissport оперира на 180 летища в 43 държави на 5 континента, се казва в съобщението на компанията.