Топлофикация София ЕАД е внесла в Комисията за енергийно и водно регулиране предложение за изменение на Общите условия за продажба на топлинна енергия от топлопреносното предприятие на клиенти на топлинна енергия за битови нужди и Правилата за работа с потребители на енергийни услуги, като част от Общите условия. КЕВР е взела становище по предложените промени.

Общественото обсъждане на предложените от Топлофикация промени в Общите условия ще се проведе на 20 май в сградата на КЕВР.

Какво предлага топлофикация?

От дружеството провеждат една настоятелна политика на информационно затъмнание спрямо битовите клиенти. Основание за това дава предложението на Топлофикация, да бъде изключена към съобщенията информацията за фактурирана топлинна енергия и по-точно данните за начислената топлинна енергия в имота за същия месец на предходната година. КЕВР е против това предложение.

Политиката в ограничаване информираността е последователна, след като вече от съобщенията вече са премахнати енергията, с която се подгрява 1 кубик вода, както и каква част от енергията се отделя за сградна инсталация. Колко ли от клиентите на Топлофикация пазят съобщенията от преди една година?

В друго от предложенията, Топлофикация е предложила проект на "Правила за работа с клиенти на енергийни услуги, предоставяни от „Топлофикация София” ЕАД".

Правилата уреждат реда и сроковете за получаване, разглеждане, проверка и отговор на подадените жалби, сигнали и предложения, формата на данните за потреблението и процедурата, по която доставчиците и потребителите на енергийни услуги получават достъп до тях, както и специални процедури за предоставяне на уязвими клиенти на информация, свързана с потреблението, и за преустановяване снабдяването на уязвими клиенти.

В предложението на Топлофикация се указва, че "Топлофикация София” ЕАД не отговаря на жалби, сигнали и предложения, които не отговарят на определени изисквания. От своя страна КЕВР е на мнение, че В този случай следва да се предвиди задължение на „Топлофикация София” ЕАД да изпрати до клиента съобщение за откритите нередовности с указание, че при не отстраняване на същите жалбата не подлежи на разглеждане.

В последващо искане за промяна е записано - клиентите на дружеството да заплащат месечните си фактури в рамките на 30 дни, след датата на периода за който се отнасят. Според КЕВР нова е неправилно, тъй като клиентите могат да проверяват сметките си най-рано 12 дни след края на периода и то на интернет сайта на Топлофикация.

От Топлофикация искат да удължат сроковете за отстраняване на повреди в системата за автоматично регулиране на топлоподаването в сградата от 5 дни на 30 дни, преди да влезе в сила санкцията за неустойка от 20% от стойността на доставената топлинна енергия за периода на закъснението.