Обявената смърт на двигателя с вътрешно горене е сериозно преувеличена, твърди изпълнителният директор на Aston Martin Анди Палмър.

Британският производител на спортни автомобили се присъедини към тенденцията за преминаване към напълно електрически коли със своя модел RapidE, който ще започне да се продава през 2019 г. Ултра луксозната марка на компанията - Lagonda също ще има електрическо задвижване, което се очаква през 2021 г.

Около 7 млн. души умират всяка година от излагане на фини частици в замърсен въздух, който води до различни сърдечни и белодробни заболявания, по данни на Световната здравна организация.

Политиците по света и особено в Европа подготвят правила, които да спомогнат за намаляване на нивото на емисиите от автомобилите.

Автомобилните производители все още имат много време да разработват и продават традиционните двигатели с вътрешно горене.

"Не мисля, че двигателят с вътрешно горене скоро ще умре. Електрическите превозни средства са добри при някои обстоятелства, но двигателят с вътрешно горене и по-специално бензиновия двигател все още има много живот в него", заяви Палмър в интервю за CNBC.

Политиците се опитват да налагат решения на производителите на автомобили, а вместо това трябва да открояват проблеми, които трябва да бъдат решени. "Доколкото знам, политиците не са толкова добри в науката", посочи ръководителят.

След години на загуби и няколко фалита, британският производител на луксозни спортни автомобили реализира печалба за 2017 г. преди данъци от 87 млн. паунда (114 млн. долара). През октомври тази година компанията стана публична, като първоначално пусна акциите си по 19 паунда, което й осигури пазарна стойност от 4.33 млрд. паунда.

Американският бизнес на Aston Martin формира около 20% от приходите му, а САЩ вече надминава Великобритания, за да се превърне в най-големия пазар за компанията.

Ръководителят се надява САЩ да не налагат мита на европейските автомобили, нито на британските. Той обаче не е сигурен докъде ще стигнат протекционистките политики на президента Доналд Тръмп.