Корейската Hyundai Motor и свързаната с нея Kia Motors губят най-важния си пазар – Китай. Ето защо двете корейски компании планират да пуснат на него 3 нови евтини SUV модела от следващата година, предаде „Ройтерс”.

Двете компании стигнаха до 7-годишно дъно на китайския пазар с 8.9 процента дял при 10.4 процента през предходната година. Това става най-вече заради големия им местен конкурент Great Wall Motor.

Спадът на корейските производители е най-големият сред 10-те водещи марки на китайския пазар, показват данните на IHS Automotive.

Когато стъпиха на китайския пазар през 2002 година, Hyundai и Kia бяха третият по големина производител след Volkswagen и General Motors. Но китайските производители наваксаха изоставането чрез собствената стратегия на корейците – лъскави, но достъпни по-малки модели.

Ето защо сега Hyundai планира да пусне на пазара кросовъри, произведени във фабриката на компанията в китайския град Чангжоу. Очаква се производството да започне през 2017 година.