Hyundai ще свие с 50% предложенията си на модели с двигатели с вътрешно горене, за да се съсредоточи върху електромобили, предаде Reuters, позовавайки се на свои източници в компанията.

"Това е важен бизнес ход, който на първо място позволява освобождаването на развойни ресурси, които могат да се съсредоточат върху електромоторите, батериите и горивните клетки", е казал един от източниците на изданието.

В официално писмо Hyundai също изтъкна, че ще се съсредоточи върху производството на "екологични" технологии и постепенно ще увеличи предложенията си от автомобили с електрическо задвижване на ключови пазари като САЩ, Европа и Китай. Целта на компанията остава пълна електрификация към 2040 г.

До 2025 г. компанията се надява да продава около 1 млн. коли годишно с електрическо задвижване, с което да постигне 10% от глобалния пазар на електромобили. Към същата дата Hyundai ще свие почти наполовина новите конвенционални автомобили, които предлага на пазара в Китай. Те ще са 14 вместо предварително очакваните 21 модела. Вместо тях, производителят ще пуска нови електрически модели в Поднебесната империя всяка следваща година.

Същевременно според източниците на Reuters Hyundai е спряла разработването на нови двигатели с вътрешно горене, предава един от източниците на компанията.

Освен Hyundai, този ход направиха и PSA Group, които вече не разработват нови двигатели с вътрешно горене, a от Daimler ще преустройват своите автомобили от ДВГ към електрически. Volvo пък ще продава изцяло електрически коли към 2030 г., а същата цел ще преследва и Ford.