Синдикатите на Renault надигат глас срещу решението на френския лидер да произвежда нов електрически автомобил в Китай, а след това да го продава в Европа.

Различни работнически групи атакуват компанията за износа на производството на Dacia Spring в завода ѝ в Хъбей. Същият модел е посочван, като най-евтиният електрически такъв в своя сегмент на Стария континент.

В допълнение от организациите се опасяват, че тази стъпка е свързана и с плана на Renault за съкращаване на работни места, обявен преди въвеждането на мерките на правителството за запазване на заетостта. Засега той е поставен на пауза, но след изтеглянето на подкрепата, вероятно отново ще бъде на дневен ред.

"Ние сме твърдо против производството на Spring в Китай", посочва Франк Даус, който е говорител на съюза CFDT.

"Това не е в съответствие с държавната подкрепа за автомобилната индустрия и пазара на труда във Франция", смята той.

Тази критики ще се чуват все по-често в Европа, след като редица от големите автомобилни компании планират изнасянето на част от продукцията си, особено що се отнася за електромобилите. Моделите iX3 на BMW и Tesla Model 3 също вече се правят в азиатската държава.

Няколко марки път планират да изнесат цели производствени линии в Китай, като Smart на Daimler и Polestar и Lynk & Co на Volvo. И трите дъщерни компании работят в партньорство с китайската Zhejiang Geely.

Колко ще струва "най-достъпният електрически автомобил", произведен от Dacia?

Колко ще струва "най-достъпният електрически автомобил", произведен от Dacia?

Новата Dacia Spring ще бъде на разположение за поръчка през пролетта на 2021 г.