На световния и европейски пазар непрекъснато растат продажбите и търсенето на автомобили от пазарния сегмент SUV. Анализаторите на Ford са се постарали да изяснят причината за популярноста на кросовърите, провеждайки изследване, в което са взели участие няколко хиляди автолюбители. 

От него става ясно, пише auto-press.net, че покупката на всъдеход е цел на 25% от анкетираните млади хора на възраст до 34 години, при 20 процента от хората над 50 години и при една трета от младите жени с деца. Общото мнение на младите е че им е нужен кросовър, с който няма да ги е срам на пътя. 

Доста от анкетираните смятат, че този тип автомобил изглежда “сексуално” или по-внушително от другите автомобили на пътя. По-възрастните поклонници на всъдеходите (на 50+) ги предпочитат заради по-високото разположение на седалката, улесняващо влизането в салона, както и способноста на всъдехода да ги достави от всяка точка на града в извънградската местност, позволявайки им да водят активен начин на живот.

“За болшинството анкетирани кросовърът е универсален автомобил за всякакви пътувания. Този начин на мислене е характерен и за други полезни средства в бита като смартфонът в качеството му на заменител на фотоапарата, плейъра и фенерчето. 

“Съвременните SUV могат събират в себе си едновременно качествата на отличен придружител в пътешествията, на стилен автомобил за всеки ден, на комфортно и безопасно средство за откарване на децата до училището и детската градина, както и на луксозен автомобил за светски събития” - отбелязва Ролан де Ваард, вице-президент по продажбите и маркетинга в европейския офис на компанията Ford.