Китайският гигант в онлайн търговията Alibaba откри своето австралийско и новозеландско седалище в Мелбърн в събота.

Стъпката е първото разширяване на бизнеса на компанията в региона, чрез която иска да се включи в нарастващото глобално търсене на продукти от двете страни, пише Reuters.

Основателят на групата милиардерът Джак Ма обясни, че се надява търговецът да помогне на бизнеса в Австралия и Нова Зеландия да "споделя своите световноизвестни продукти с милиарди потребители по целия свят".

Повече от 1300 австралийски и 400 новозеландски марки марки се предлагат в Alibaba, посочва компанията в свое изявление.

"Визията на Alibaba Group за региона е да се изгради цялостна операционна инфраструктура, необходима, за да се даде възможност на местния бизнес да се разшири в световен мащаб", коментира Маги Зоу, директор на групата за Австралия и Нова Зеландия.

За бъдещия си ръст компанията се кани да се насочи и към областите на изчислителните облаци, плащанията, цифровото забавление и логистиката.

Ма се срещна с австралийския премиер Малкълм Търнбул в Сидни в петък, където двамата обсъдиха въпроси, свързани с търговията, както и с малкия и среден бизнес.