Скоро китайският гигант за онлайн търговия Aliababa може да се превърне в сериозен играч в туристическия бранш в Европа. Изпълнителният директор на корпорацията Джак Ма се кани да работи с местни фирми, за да предлага различни услуги на посетителите на държави от Стария континент, стига те да не са европейци.

Платформата за разплащания Alipay, която е част от Alibaba, търси партньори в цяла Европа, с които да предлага набор от най-различни услуги за китайските туристи.

От компанията планират да включат допълнителни опции в т.нар. мобилни портфейли за потребителите им от азиатската страна. Те обаче ще са достъпни само за тях и няма да могат да се ползват от европейските им клиенти.

Европа е популярна дестинация за нашите китайски потребители и следователно е важен пазар за нас“, коментира директорът на Alipay за Близкия Изток и Европа Рита Лиу, цитирана от Bloomberg.

Активно търсим партньори на Стария континент – основно търговци, които искат да работят с китайски туристи, но нямаме планове да работим с европейски клиенти“, обяснява тя.

От Alipay вече са подписали споразумения за партньорство с една от големите вериги за мода и козметика във Франция – Printemps, със застрахователното дружество Axa SA за предлагане на туристически застраховки, както и с германската финансовият компания Wirecard за предлагане на мобилни разплащания в различни магазини в страната.

Подобни сделки имат огромен потенциал за европейския бизнес, като всяка година броят на китайските посетители на Стария континент расте. За миналата година 120 милиона души от азиатската страна са посетили Европа, като всеки от тях харчи средно около 875 долара за едно пътуване.