Приходите от мобилен интернет на GLOBUL за второто тримесечие на годината отбелязаха ръст от 31% спрямо същия период на 2013 г. благодарение на засиления фокус на компанията към тези услуги. Към края на тримесечието, общият брой на клиентите на GLOBUL надмина 4 милиона или с 2% повече от второто тримесечие на миналата година. Проникването на мобилните услуги в България се оценява на над 140%.

Общите приходи на GLOBUL за второто тримесечие на 2014 г. намаляха със 7.6% в сравнение на същия период от предходната година, най-вече в резултат на по-ниските продажби на мобилни устройства и намалението на цените за терминиране.

Приходите от услуги отбелязаха спад от 5.5% на годишна база, най-вече поради засиления регулаторен натиск по отношение на цените за терминиране роуминг. Ако се изключат приходите от терминиране и роуминг, приходите от услуги на GLOBUL за второто тримесечие на 2014 г. са само 0.4% по-ниски от същия период на миналата година, тъй като доброто представяне на компанията в сегмента на частните клиенти почти напълно компенсира спада на приходите от корпоративни клиенти, предизвикан от силната конкуренция в този сегмент.

Печалбата на GLOBUL преди данъци, лихви и амортизации (EBITDA) за второто тримесечие на 2014 г. намаля с 8% спрямо същия период на миналата година, най-вече поради еднократния ефект от отстъпки, получени през второто тримесечие на 2013 г. Ако не се има предвид този еднократен ефект, печалбата на GLOBUL преди данъци, лихви и амортизации за второто тримесечие е с 2.3% по-висока, благодарение на по-ниските разходи за маркетинг, продажби и администрация. Показателят за печалбата на GLOBUL преди данъци, лихви и амортизации като процент от общите приходи на компанията отбеляза леко понижение от само 0.2 процентни пункта, в сравнение с второто тримесечие на 2013 г.

Клиентите на абонаментните програми на GLOBUL продължиха да се увеличават през второто тримесечие на годината и достигнаха близо 2.8 милиона, с 3.4% повече от същия период на миналата година и почти 70% от всичките 4 милиона активни клиенти на оператора. В резултат на продължаващата тенденция за миграция на потребителите от предплатени услуги към услуги на договор, благодарение на иновативните търговски предложения на GLOBUL, броят на потребителите на предплатените услуги на компанията намаля с 1.1% през второто тримесечие на 2014 г.

През второто тримесечие на годината абонатите на услугите за мобилен пренос на данни на GLOBUL се увеличиха с 37% на годишна база, докато абонатите на фиксираните услуги на оператора продължиха да отбелязват стабилен ръст и в края на периода наброяваха почти 270 000.

Средното месечно потребление на клиент за периода остана без изменение спрямо второто тримесечие на 2013 г., докато средният приход от потребител намаля до 11 лв., или с 6% по-малко, отново най-вече заради по-ниските цени за терминиране. Ако не се отчита този фактор, спадът в средният приход от потребител на GLOBUL за второто тримесечие на 2014 г. би бил само 2.6%.

GLOBUL e търговската марка, с която Космо България Мобайл ЕАД предлага мобилни телекомуникационни услуги в България. Към края на юни 2014 г. GLOBUL има над 4 милиона активни потребители, услугите на компанията са достъпни за 99,98% от населението на България и на 99,49% от територията на страната, а UMTS мрежата на компанията покрива 96,18% от населението на страната. От 1 август 2013 г. GLOBUL е част от Telenor Group - водеща телекомуникационна компания, която оперира в 13 държави в Европа и Азия и има над 170 милиона абонати.