Швейцарската компания Nestle, която е най-големият производител на храни и безалкохолни напитки в света, увеличи приходите си с 2,8% през първото тримесечие на 2025 г. на годишна база основно поради по-високите цени на продуктите си, докато анализаторите очакваха средно ръст от 2,6%.
Както се казва в изявление на компанията, приходите й за периода януари-март възлизат на 22,6 млрд. швейцарски франка (27,33 млрд. долара), спрямо 22,09 млрд. франка за същия период на миналата година.
Компанията е увеличила цените на своите продукти на годишна база средно с 2,1%, докато обемът на продажбите е нараснал само с 0,7%.
По-конкретно, приходите на Nestle в Северна и Южна Америка за периода януари-март са почти непроменени на годишна база и възлизат на 8,6 млрд. франка, а в Азия, Африка и Океания показателят се е увеличил с 3,6% до 5,5 млрд. франка, докато за Европа нарастването е с 2,5% до 4,4 швейцарски млрд. франка.
Продажбите на кафе и кафемашини Nespresso нарастват с 6,1% до 1,6 млрд. франка.
Храните и напитките на швейцарската Nestle се продават в 188 държави в света.
Портфолиото на компанията Nestle включва общо повече от 2000 марки, сред които: Nescafe, Nesquik, Nestea, Movenpick, KitKat, Gerber, Maggi, Perrier, S.Pellegrino, Purina, Friskies.
Ще припомним, че преди месец новият ръководител на бизнеса "Шоколадови изделия" в Nestle за пазарите в България, Румъния, Сърбия, Хърватска, Словения, Босна и Херцеговина, Черна гора, Северна Македония и Косово, стана Павлин Иванов съобщиха тогава от компанията.
Иванов е завършил специалност "Икономика на индустрията" в УНСС и притежава сертификат от Leadership Programme на London Business School.
През 2007 г. той се присъединява към екипа на Wrigley, където е повишен до позиция супервайзор Ключови клиенти, а от 2009 г. се присъединява към семейството на Nestle, като преминава през различни длъжности в отдел "Продажби". В продължение на 7 години той ръководи екипа на "Ключови клиенти" като Национален Мениджър.