Най-голямата хранителна компания в света Nestle повиши цените на продуктите си близо 10% през последната година, за да компенсира "значителното" увеличение на разходите. Въпреки увеличенията, все още отбелязва ръст на продажбите през първите три месеца на 2023 г.

Според анализа на компанията Kantar свиването на бюджетите на домакинствата е довело до това, че повече хора се обръщат големи вериги като Lidl.

По-високите продажби на компанията се обясняват с един прост факт: по време на икономическите затруднения продажбите на сладки изделия и други артикули като козметика и алкохол са по-устойчиви . Има теория, че в подобна ситуация купувачите си купуват по-малки "лакомства" вместо скъпи продукти.

Nestle съобщава че продажбите на захарните изделия в световен мащаб са се увеличили през последните три месеца, въпреки че е повишила цените на своите над 2000 марки, които включват храни, грижи за домашни любимци, бебешка храна, напитки, полуфабрикати и др.

Сред марките на компанията да KitKat и Smarties, зърнени култури като Shreddies и Cheerios, кафе Nescafe и Nespresso, газирана напитка San Pellegrino и храна за домашни любимци Purina.

Инвестиции във военно време: Nestle отваря нова фабрика за $42,8 милиона в Украйна

Инвестиции във военно време: Най-голямата хранителна компания отваря нова фабрика за $42,8 милиона в Украйна

Планира да отвори 1 500 нови работни места

Глобалните продажби на Nestle са нараснали с 5,6% до 21,3 милиарда паунда през първите три месеца на 2023 г.

Други големи компании за потребителски стоки също повишават цените, въпреки че има признаци, че темпът на тези повишения може да се успокои.

PepsiCo повиши цените с 16% през първите три месеца на годината, а конкурентът Coca-Cola с 11%.

Гигантът за потребителски стоки Procter & Gamble, производител на Pampers, Tide и Old Spice, повиши цените с около 10% в началото на годината.