Сайтовете за стрийминг на музика подпомагат ръста в продажбите на грамофонни плочи, предаде BBC, позовавайки се на ново проучване по темата.

Половината потребители на платформите сочат, че са слушали даден албум онлайн преди да си купят плоча според анкета на агенцията за проучвания ICM.

Това поведение е по-често срещано при хора, които използват услуги, финансирани чрез реклами, като SoundCloud и YouTube. Оттук може да се направи предположението, че безплатната музика може да даде тласък на продажбите в реалния свят.

Всъщност 48% от хората, които са си купили грамофонна плоча миналия месец, признават, че все още не са я изслушали. Седем на сто от анкетираните пък посочват, че дори не притежават грамофон.

Снимка 227908

Източник: BBC

Някои от запитаните обясняват, че си купуват музикални записи, за да подкрепят любимите си изпълнители, докато 50% от потребителите се определят като „колекционери”.

Съживяването на грамофонните плочи в период на спад в продажбите е един от по-изненадващите успехи в музикалната индустрия.

През 2014 г. са били закупени 2,1 милиона дългосвирещи плочи (LP) от меломани, а търсенето е нараснало за осма поредна година – изкачвайки се с 64% до 21-годишен връх.

Данните на британската организация Official Charts Company загатват, че ръстът е продължил и през 2016 г. – с 637 056 плочи, продадени през първите три месеца на годината или близо 3 на сто от музикалния пазар на Великобритания.