Когато става дума за козметични стоки, българските потребители най-често си пазаруват декоративна козметика и продукти за грижа за лице. Сред най-продаваните стоки са още перилните препарати и бебешките пелени. Това показват данните на най-голямата верига за продажби на дребно на дрогерийни стоки dm.

През следващата годиня тя ще отвори между 8 и 10 нови магазина в България през 2018-а. През изминалата финансова година, приключила на 30 септември, са заработили 7 търговски обекта на компанията у нас, като 4 от тях са в София.

Веригата dm отваря нови 10 магазина у нас през следващата година

Най-голямата верига за дрогерийни стоки в страната отваря нови 10 магазина

Къде ще бъдат те?

За разглеждания период от веригата обявиха десетте най-продаваните продукти на българския пазар, както и тяхната приблизителна стойност. Стоките в класацията са подредени на база на данните за оборота от продажбата на над 25 милиона продукта за периода 1 октомври 2016 година - 30 септември 2017 година.

Най-голям брой от тях имат продуктите от декоративната козметика, като най-купувани са спиралите за мигли в ценовия клас между 14 и 16 лева. На второ място са спрейовете-боя за коса, а трети по продажби са дамските шампоани на стойност между 8 и 10 лева. Ето и как изглеждат останалите продукти, включени в класацията:

Позиция Категория Описание Средна цена
1 Грим за очи Спирала за мигли 14 - 16 лева
2 Бои за коса Спрей-боя, тъмно кафяв 12 - 14 лева
3 Шампоани Дамски шампоан, 400 мл. 8 - 10 лева
4 Грим за лице Фон дьо тен 11 - 13 лева
5 Грижа за лице Ампули с лифтигн ефект 7 - 9 лева
6 Гриза за зъбите Паста за дъли, 75 мл. 6 - 8 лева
7 Пелени Пелени, 126 броя 40 - 42 лева
8 Червила Гланц за устни, матов 4 - 6 лева
9 Део Дезодорант, 35 мл. 1 - 3 лева
10 Перилни препарати Течен перилен препарат, 3,65 л. 20 - 22 лева

За изминалата финансова година оборотът на dm на българския пазар се е увеличил с 15,7% спрямо предходната, като брутните продажби се изчисляват на над 110 милиона лева, съобщиха от компанията на събитие в столицата.