Когато става дума за козметични стоки, българските потребители най-често си пазаруват декоративна козметика и продукти за грижа за лице. Сред най-продаваните стоки са още перилните препарати и бебешките пелени. Това показват данните на най-голямата верига за продажби на дребно на дрогерийни стоки dm.
През следващата годиня тя ще отвори между 8 и 10 нови магазина в България през 2018-а. През изминалата финансова година, приключила на 30 септември, са заработили 7 търговски обекта на компанията у нас, като 4 от тях са в София.
За разглеждания период от веригата обявиха десетте най-продаваните продукти на българския пазар, както и тяхната приблизителна стойност. Стоките в класацията са подредени на база на данните за оборота от продажбата на над 25 милиона продукта за периода 1 октомври 2016 година - 30 септември 2017 година.
Най-голям брой от тях имат продуктите от декоративната козметика, като най-купувани са спиралите за мигли в ценовия клас между 14 и 16 лева. На второ място са спрейовете-боя за коса, а трети по продажби са дамските шампоани на стойност между 8 и 10 лева. Ето и как изглеждат останалите продукти, включени в класацията:
Позиция | Категория | Описание | Средна цена |
1 | Грим за очи | Спирала за мигли | 14 - 16 лева |
2 | Бои за коса | Спрей-боя, тъмно кафяв | 12 - 14 лева |
3 | Шампоани | Дамски шампоан, 400 мл. | 8 - 10 лева |
4 | Грим за лице | Фон дьо тен | 11 - 13 лева |
5 | Грижа за лице | Ампули с лифтигн ефект | 7 - 9 лева |
6 | Гриза за зъбите | Паста за дъли, 75 мл. | 6 - 8 лева |
7 | Пелени | Пелени, 126 броя | 40 - 42 лева |
8 | Червила | Гланц за устни, матов | 4 - 6 лева |
9 | Део | Дезодорант, 35 мл. | 1 - 3 лева |
10 | Перилни препарати | Течен перилен препарат, 3,65 л. | 20 - 22 лева |
За изминалата финансова година оборотът на dm на българския пазар се е увеличил с 15,7% спрямо предходната, като брутните продажби се изчисляват на над 110 милиона лева, съобщиха от компанията на събитие в столицата.