Комисията за защита на конкуренцията (КЗК) санкционира дружеството "Никаса Билдинг", което предлага дигитална карта CoolFit, ставя ясно от решение на регулатора. Общия размер на санкцията, която е наложена на дружеството възлиза на близо 50 000 лева (без съдебните разноски).

Производството срещу компанията е образувано след жалба от конкурент - "Бенефит Системс България", който предлага спортни и възстановителни услуги, достъпни чрез карти MultiSport.

Жалбоподателят твърди, че при рекламирането си от "Никаса Билдинг" са използвали антиконкурентни послания. По-конкретно - в долната част на заглавната страница на сайта им е поставен въпрос: "Защо CoolFit", като е даден следният отговор: "ЕКСКЛУЗИВЕН ДОСТЪП ДО НАЙ-ПРЕДПОЧИТАНИТЕ СПОРТНИ ОБЕКТИ". На следващо място, реклама на картата CoolFit е поместена и на сайта blitz.bg, като тя е под формата на статия, правейки съпоставка между картата MultiSport, предлагана от Бенефит Системс, и картата CoolFit със заглавие "Корпоративната карта CoolFit по-добрата алтернатива на MultiSport"."

От "Никса" отричат да са прилагали антиконкурентни методи за реклама. Дружеството подчертава, че предлага услуги с акцент върху фитнес спортове и сходни активности. А също и че основно работи с фитнес центрове "ПУЛС" и фитнес центрове "Атлетик", които за този вид спорт са най-посещаваните за София, което е установено според предварителните проучвания на "Никаса Билдинг" ЕООД за нагласите на потребителите.

От санкционираното дружество, също така отричат да са правили умишлено реклама в посочения по-горе сайт. 

"Поместеният текст на посочения сайт, съгласно представения Констативен протокол об. Рег. № 773/08.02.2023 г. не е реклама на дейността на "Никаса Билдинг" ЕООД, а по-скоро е предпоставка за атакуване на дружеството от негови конкуренти и с голяма степен на вероятност публикацията е направена с цел увреждане на интересите на дружеството." 

MultiSport въвежда дигитална карта за над 130 000 български потребители

MultiSport въвежда дигитална карта за над 130 000 български потребители

Засега клиентите все още ще могат да избират между добре познатата пластика и електронното приложение

От информационна агенция "Блиц" потвърдили пред КЗК, че статия със заглавие "CoolFit: по-добрата алтернатива на "Мултиспорт", действително е била публикувана на 4 фервуари 2023 г. във връзка с бартерни отношения за фитнес услуги.

"Още същият ден статията е премахната от съдържанието на сайта, тъй като в нея се споменава и друга компания, без да е взето нейното становище, като по този начин се спазва коректност", пишат от медията.

Според КЗК обаче тази форма на сътрудничество няма как да се осъществи без участието или най-малкото одобрението на "Никаса Билдинг" ЕООД, поради което Комисията счита, че публикацията е поместена с негово знание и потвърждение.

В крайна сметка регулаторът преценил, че "Никаса Билдинг" е нарушила закона и трябва да бъде санкционирана.

MultiSport вдига цените, вече няма да е толкова изгодно да си "придружител"

MultiSport вдига цените, вече няма да е толкова изгодно да си "придружител"

С колко и от кога ще поскъпне услугата?