Делът на китайските автомобили гуми на руския пазар през 2024 г. достигна почти една трета - от 56,4 млн. продадени гуми, над 17,5 млн. са доставени от Китай (31%). За това разказа Вадим Володин, главен изпълнителен директор на един от най-големите руски холдинги за производство на гуми "Кордиант" (част от "Севергруп"на милиардера Алексей Мордашов), пише РБК.

Топ мениджърът отбелязва, че след напускането на западните производители, китайските марки бързо са заели освободената ниша и са адаптирали предлагането към променената структура на руския автомобилен парк.

По думите му, запълването на руския пазар с автомобилни гуми на китайски производители се дължи преди всичко на "вакуума", създаден от напускането на западните марки, както и на нарастващото търсене на автомобили, оборудвани с нестандартни размери гуми, които не се срещат често при европейските производители.

Затова пък азиатските производители на гуми бързо адаптират гамите си към изискванията на руския пазара - през 2024 г. делът на Китай в целия внос на гуми е около 70%. Докато преди около 80% от вноса е бил в премиум сегмента - гуми на Michelin и Bridgestone.

Володин също така припомня, че "в миналото руските заводи за гуми са работили по модел, при който 50% от продукцията се е доставяла на вътрешния пазар, а други 50% са били изнасяни.

Сега по-голямата част от продукцията отива за вътрешния пазар, а външните доставки на "Кордиант" са ориентирани основно към страни он бившия Съветски съюз." В същото време холдингът търси нови пазари и смята, че най-перспективни са страните от Персийския залив, Латинска Америка и Африка, но засега "логистичните и свързаните с тях разходи са доста големи и правят продукта скъп".

Могат ли китайските автомобилни гуми да конкурират европейските?

Могат ли китайските автомобилни гуми да конкурират европейските?

Кои са висококачествените китайски марки