Американската корпорация Pepsi влиза в битка с нивото на захарта в подуктите.

Производителят на газирани напитки си постави за цел намаляването на количеството от сладката подправка в питиетата си по цял свят. Акцията е част от пакет с мерки, насочени към справяне с проблема на затлъстяващото население.

Базираната в Ню Йорк компания обяви в понеделник, че до 2025 година най-малко две трети от газираните им напитки ще имат 100 калории или по-малко добавена захар на количесто от 12 унции.

Тази стъпка е част от плановете да се въведат повече нискокалорични напитки на пазара.

"Науката се е развила", коментира пред Reuters главният директор на отдела по научни изследвания и развитие в Pepsi Махмуд Кхан, като даде пример с нови вкусови съставки, които изискват по-малко подслаждане.

По-рано през месеца Световната здравна организация препоръча въвеждането на данък върху подсладени напитки с цел подобряване на здравето на населението.

Производители на безалкохолни напитки обаче се противопоставят на въвеждането на подобни такси.

В същото време Pepsi генерира 12 на сто паричен доход от известната си едноименна напитка от общо 63-те милиарда долара годишни приходи.