Американската корпорация Pepsi влиза в битка с нивото на захарта в подуктите.
Производителят на газирани напитки си постави за цел намаляването на количеството от сладката подправка в питиетата си по цял свят. Акцията е част от пакет с мерки, насочени към справяне с проблема на затлъстяващото население.
Базираната в Ню Йорк компания обяви в понеделник, че до 2025 година най-малко две трети от газираните им напитки ще имат 100 калории или по-малко добавена захар на количесто от 12 унции.
Тази стъпка е част от плановете да се въведат повече нискокалорични напитки на пазара.
"Науката се е развила", коментира пред Reuters главният директор на отдела по научни изследвания и развитие в Pepsi Махмуд Кхан, като даде пример с нови вкусови съставки, които изискват по-малко подслаждане.
По-рано през месеца Световната здравна организация препоръча въвеждането на данък върху подсладени напитки с цел подобряване на здравето на населението.
Производители на безалкохолни напитки обаче се противопоставят на въвеждането на подобни такси.
В същото време Pepsi генерира 12 на сто паричен доход от известната си едноименна напитка от общо 63-те милиарда долара годишни приходи.
marin-pashov
на 17.10.2016 в 12:23:34 #1"B cъщoтo вpeмe Рерѕі гeнepиpa 12 нa cтo oт извecтнaтa cи eднoимeннa нaпитĸa oт oбщo 63 милиapдa дoлapa гoдишни пpиxoди." ???? Кво речи??