Приходите на Zoom са скочили с 169% до 328 милиона долара за периода март - април, спрямо предходната година, след като се превърна във водеща услуга за видеоконференции за много хора, останали вкъщи по време на пандемията. Това заявяват от компанията.

Тя отчете много голям скок при бизнес клиентите. Приблизително 265 400 компании с повече от 10 служители са използвали платформата, което е 354% увеличение спрямо предходната година, пише CNN.

Създаден като инструмент за бизнес комуникация преди близо десетилетие, популярността на Zoom избухна в началото на тази година, след като милиони хора, започнаха да го използват за провеждане на събития, вариращи от рождени дни до религиозни срещи и дори до заседания в кабинета.

Заради кризата: Zoom вече е по-скъп от най-големите авиокомпании в САЩ… взети заедно

Заради кризата: Zoom вече е по-скъп от най-големите авиокомпании в САЩ… взети заедно

Дневният брой участници във видеоконференции е нараснал 30 пъти за по-малко от половин година

"Инициативите за работа от дома и за социално дистанциране значително увели иха трафика на платформата за видео комуникации Zoom", каза изпълнителният директор на Ерик Юан. Той добави, че пандемията също е довела до голям скок в броя на потребителите, използващи Zoom безплатно- те могат да приемат разговори до 40 минути.

Въпреки че бизнесът на Zoom несъмнено се е радвал на по-голям интерес по време на пандемията, той стана обект на нежелано внимание. Множество проблеми със сигурността се появиха в началото на март, включително спорове относно нивото на криптиране, което осигурява, и практиката на "Zoombombing" - където троловете прекъсват срещи за споделяне на нецензурно съдържание или порнография. Това доведе до проверки от американските власти и временни забрани за ползване на платформата от училищата в Ню Йорк и Сингапур.

Бумът на Zoom: Платформата, която "превърна" $850 000 000 инвестиция в $3 000 000 000 за година

Бумът на Zoom: Платформата, която "превърна" $850 000 000 инвестиция в $3 000 000 000 за година

Умното вложение на най-заможният човек в Хонконг

Zoom реагира и веднага започнаха поправки по платформата. Бяха спрени всички нови функции за период от 90 дни, за да се съсредоточи върху мерките за поверителност и сигурност. Този 90-дневен срок трябва да приключи в края на юни. "По време на кризата, с добри намерения, отворихме нашата платформа за безпрецедентен брой потребители за първи път, без да обмисляме напълно предизвикателствата, които ще доведе до тези, които нямат сигурност", заяви Юан.

Zoom също е изправен пред нарастваща конкуренция от по-големи технологични компании, включително Facebook и Google.

Zoom планира да криптира връзките на платените си абонати

Zoom планира да криптира връзките на платените си абонати

Защитата срещу недоброжелатели вероятно ще важи главно за компании и институции като училища

Предвижда се пазарът на услуги като видеоконференции да нарасне от 14 милиарда долара през 2019 г. до 50 милиарда долара до 2026 г., сочи неотдавнашен доклад на изследователската фирма Global Market Insights.