Затварянето на голяма част от развитите икономики през последните два месеца принуди много компании да търсят онлайн решения, което изстреля дневния брой на провежданите видеоконференции в Zoom. Това доведе и до значителен ръст на капитализацията на компанията.

Данните на Visualcapitalist показват, че дневният брой на участниците във видеоконференции в платформата е нараснал 30 пъти между декември миналата година и април т.г. - от 10 млн. души до 300 млн. Zoom позволява едновременно във видеоконференция да участват до сто души, а и предоставя удобен интерфейс, посочват от изданието.

"Ако тази тенденция се превърне в новото нормално, някои компании ще получат огромни печалби", посочват от Visualcapitalist. "Една от тях е именно Zoom." В момента тя се използва от компании, през правителствени институции до училища по цял свят.

Бумът на Zoom: Платформата, която "превърна" $850 000 000 инвестиция в $3 000 000 000 за година

Бумът на Zoom: Платформата, която "превърна" $850 000 000 инвестиция в $3 000 000 000 за година

Умното вложение на най-заможният човек в Хонконг

Същевременно само в рамките на година пазарната капитализация на Zoom нарасна до впечатляващите 48,8 млрд. долара, въпреки че приходите на компанията са 2019 г. са едва в размер на 623 млн. долара.

Докато Zoom расте, авиокомпаниите, които са сред най-засегнатите от мерките срещу коронавируса, бележат сериозен срив, който е представен на таблицата по-долу:

Компания

Пазарна капитализация, 31.01.2020 (млрд. долара)

Пазарна капитализация, 15.05.2020 (млрд. долара)

Southwest Airlines

28,4

14,04

Delta

35,7

12,3

United

18,8

5,8

International Airlines Group

14,7

4,1

Lufthansa

7,5

3,9

American

11,5

3,8

Air France

4,6

2,1

Общо

121,301

46,214

Източник: Visualcapitalist

Както се вижда, сривът на капитализацията на авиокомпаниите е грандиозен - между почти 50% при Lufthansa и 73% при United само в рамките на четири месеца. Интересното обаче е, че благодарение на него Zoom вече има по-голяма пазарна капитализация от първите седем авиокомпании в САЩ.

Кои компании в авиосектора спечелиха от кризата?

Кои компании в авиосектора спечелиха от кризата?

Товарните превозвачи печелят от нуждата от бързо транспортиране на медицински консумативи и други стоки

Тепърва обаче ще се види дали платформата за видеоконференции може да задържи постигнатото, като данните за представянето през първото тримесечие, от които зависи оптимизмът на инвеститорите, ще станат ясни едва през юни.

Zoom тепърва има да оправя и някои проблеми, сред които е сигурността. Нерядко конферентни разговори се оказват саботирани от непоканени участници, феномен известен като "Zoom Bombing". От друга страна, не е ясно как и кога бизнесите ще се върнат напълно към офис работата си и дали това няма да подрине търсенето на платформата.