Продажбите на нови автомобили в страните от ЕС през октомври 2020 г. намаляват със 7,8% и възлизат на 953,615 хиляди единици спрямо 1 милион 034,669 хиляди през октомври 2019 година. Това показват данните на Европейска асоциация на автомобилните производители (ACEA).

ACEA отбелязва, че продажбите отново са на отрицателна територия. През септември за първи път тази година продажбите на превозни средства в Европейския съюз нараснаха с 3,1%. През август регистрациите на нови леки автомобили в ЕС спаднаха до 18,9%, след като през юли паднаха с 5,7%.

Продажбите на нови коли в България също отчитат значителен срив - с 25% на годишна база през октомври, когато са реализирани 2 088 единици, при 2 798 бройки за същия месец година по-рано. Общо за десетте месеца на 2020 г спадът е още по-голям - с 35,6%, продадени са 19 117 нови автомобила срещу 29 692 бройки за същия период година по-рано.

Най-продаваните нови автомобили в България през 2020 година

Най-продаваните нови автомобили в България през 2020 година

Кои влизат в топ 50?

На всички пазари с изключение на Ирландия и Румъния, където ръстът беше съответно 5,4% и 17,6%, продажбите спадат. И четирите основни европейски пазара показаха отрицателни резултати. В Испания продажбите на автомобили са намалели с 21%, във Франция - с 9,5%, в Германия - с 3,6%. В същото време в Италия спадът е само 0,2%.

Общо за периода януари-октомври търсенето на нови автомобили в ЕС е намаляло с 26,8% до 8,011 милиона бройки. Сред четирите основни пазара на ЕС тази година най-голям спад се наблюдава в Испания - с 36,8%. В Италия продажбите за 10 месеца са намалели с 30,9%, във Франция - с 26,9%, а в Германия - с 23,4%.

Сред компаниите ръстът беше демонстриран от FSA Group - с 3,9% и Renault group - с 0,2%. Най-значителният спад е отбелязан при японската марка Mazda - с 38%.

Прогноза: Старите автомобили поскъпват с 10-15% заради кризата

Автомобилите втора ръка ще поскъпват в България. Ето защо

Любомир Доросиев, зам.-председател на Асоциацията на вносителите на автомобили, пред Money.bg по Bulgaria ON AIR

Търсенето на автомобили от германската група Volkswagen намалява с 9,1% - до 238 хиляди автомобила. Основният конкурент на Volkswagen на европейския пазар, френската PSA Group, намали продажбите с 6,6% до 153,7 хиляди автомобила.

Продажбите на автомобили на германския концерн BMW са намалели с 13,5%, на Daimler спадат с 8,1%, а на Ford с 20,8%. Jaguar Land Rover Group намали реализираните си автомобили в общността с 9,7%.

Корейският Hyundai свива продажбите си в ЕС със 7% миналия месец. Toyota намали реализацията си с 8%. Продажбите на японските Nissan и Honda отчитат спад съответно с 14,4% и 6,2%, а търсенето на колите с марката на Mitsubishi се е свило с 29,8%.