Една от най-популярните компании в света в областта на облачните услуги – американската Dropbox, преговаря с консултанти за евентуално излизане на борсата през 2017 година, съобщава Bloomberg.

Според кръгове, близки до консултациите, компанията не е взела още решение за първично предлагане на акции (IPO). От самата Dropxbox отказват коментар.

Технологичният гигант, базиран в Сан Франциско, е изправен пред въпроса дали наистина струва 10 милиарда долара, на колкото беше оценен по време на търсене на финансиране през 2014 година.

Именно това е бил и един от основните въпроси по време на консултации, казват запознатите с тях източници.

Dropbox има в момента 500 милиона потребители и 200 000 бизнеса абоната, които плащат за услугите на компанията. Последният от тях е спортният гигант Adidas AG.

Най-големият конкурент на компанията – Box Inc., направи IPO през миналата година, на което беше оценен на 1.7 милиарда долара. Това обаче беше с 29% по-малко, отколкото 6 месеца по-рано по време на търсене на частно финансиране.

Именно това е въпросът за Dropbox – ще последва ли съдбата на своя конкурент, ако излезе на борсата?