През последните месеци много бизнеси обявиха, че ще се разделят с Facebook като рекламодател. И докато това звучи като заплаха за социалната мрежа, чиито приходи почти изцяло се генерират от реклами, последният финансов отчет на компанията показва, че тя не е пострадала от вълната на недоволство.

През второто тримесечие приходите на Facebook се изстреляха с 1 млрд. долара повече от предварителните прогнози. Въпреки че това е най-слабото тримесечие, откакто компанията стана публична, те все пак нараснаха с 11% на годишна база до 18,69 млрд. долара. От тях, 18,32 млрд. долара са постъпления от реклами.

Как големите технологични компании правят милиардите си

Как големите технологични компании правят милиардите си

Общият размер на постъпленията им достигна до почти 900 млрд. долара за последната финансова година - ръст от 12,2% на годишна основа

Същевременно расте и броят на месечно активните потребители, което не е изненадващо в светлината на факта, че много от клиентите на социалната платформа прекараха значително време вкъщи заради мерките срещу коронавируса по света. Месечно активните потребители са достигнали 2,7 млрд. души, което е ръст от 12% спрямо същия период на 2019 г., а дневно активните са с 13% повече или 1,79 млрд. души. Приходите на акция достигнаха 1,8 долара при прогнозирани 1,39 долара.

"Щастливи сме да можем да предоставим на малките бизнеси инструментите, от които се нуждаят, за да са успешни онлайн в тези предизвикателни времена", каза главният изпълнителен директор на Facebook Марк Зукърбърг. "И сме горди, че хората могат да разчитат на нашите услуги, за да останат свързани, когато не могат да бъдат винаги заедно на живо."

Зукърбърг разгневи рекламодателите и организациите, които бойкотират Facebook

Зукърбърг разгневи рекламодателите и организациите, които бойкотират Facebook

Те посикаха 10 промени, които засягат всеки аспект на функционирането на Facebook

Според самата компания обаче през третото тримесечие месечният и дневният брой на активните потребители вероятно ще се задържи без промяна през настоящото тримесечие, а приходите за реклама да останат без съществена промяна спрямо юли, което означава, че те може и да спаднат леко.

"През първите три седмици на юли темпът на нарастване на приходите от реклама на годишна основа са в рамките на очакваните от нас 10%", посочват от компанията. "Очакваме за цялото тримесечие те да останат приблизително колкото представянето от началото на юли."