Веригата дрогерии dm е отчела почти 14,93% ръст на оборота си на българския пазар за финансовата година, започнала през октомври 2018 година до края на септември 2019 година. Така за този период компанията отчита такъв от близо 152 милиона лева. Междувременно обектите на компанията у нас вече са 80, а през следващата година се очаква да бъдат открити между 7 и 8 нови такива.

Това потвърди председателят на Борда на управителите в dm България Андрей Петров по време на събитие.

Според разбера на оборота веригата остава лидер в своя сегмент на пазара в страната.

"От отварянето на първия ни магазин във Видин през януари 2009 година и с откриването на последния ни магазин през това лято в София вече имаме общо 80 обекта в България", посочва той като равносметка за изминалото десетилетие от навлизането на компанията на българския пазар.

"За изминалата година инвестирахме над 7 милиона лева основно в нови филиали", обясни той и допълни, че за този период са били отворени общо 7 магазина в страната в големите градове, както и нов в Костинброд. Заедно с това са се увеличили и служителите на компанията в България, които вече са малко над 750.

dm отваря 80-ти магазин на българския пазар

dm отваря 80-ти магазин на българския пазар

Той ще се намира в София

"Като група за изминалата финансова година достигнахме оборот от 11,2 милиарда евро или с около половин милиард повече в сравнение с предходната. Служителите ни са общо 62 хиляди, като най-голям ръст на новонаетите хора има в региона на Централна и Източна Европа - 1997 души от общо 3668 души за целия период", посочи той.

В България вече има нова професия - дрогерист

По инициатива на dm в България ще се появи нова професия - дрогерист. Евелина Великова, която е сред управителите на компанията, посочи, че тя вече е включена в Националната класификация на професиите и длъжностите под наименованието "Консултант по козметични, парфюмерийни и биологични продукти и битова химия".

"Тя присъства на пазарите в Австрия и Германия вече 40 години, като е базова за сектора с дрогерийни стоки", посочи Великова.

По нейните думи вече 40 служители на dm са минали едногодишно обучение в тази посока, а нови 70 души са се включили във второто издание на инициативата, започнало на 1 октомври.

Създателят на dm: историята на един необикновен успех

Създателят на dm: историята на един необикновен успех

Гьоц Вернер навърши 75 години и мечтае да направи света по-добър

Какво купуват най-много българските потребители?

Сред най-купуваните стоки от българските потребители са продукти за лице и коса, като 6 от топ 10 на категориите стоки по оборот в dm са такива са декоративна козметика и грижа за кожата на лицето.

"За четвърта поредна година спиралата за мигли е най-продаваният продукт от общо 35 милиона закупени стоки през изминалата година", посочи Цонка Иванова-Терзиева, която влиза в екипа на управителите на dm България.

"За първи път в топ 10 на тези стоки влиза и мицеларната вода за почистване на лицето", допълни тя.

На второ място по оборот за изминалата година е боята за коса в цвят "естествено кафяво", следвана от шампоан с глина и фон дьо тен. В класацията влизат още дневен крем против бръчки, паста за зъби против кървене на венците, течен перилен препарат, течно матово червило и малък дезодорант в опаковка за пътувания.