Най-големият китайски производител на смартфони Xiaomi, възнамерява да изпревари продуктите на американската компания Apple през следващите три години и да заеме лидерска позиция по продажби в Китай. Това съобщи шанхайският "Itzai Global", с позоваване на неговия основател Лей Джун. Съответните планове бяха обявени на проведен семинар за стратегията за развитие на компанията.

Въпросната стратегия предвижда завладяване на мажоритарен дял от пазара на смартфони в Китай до 2024 г., съобщи ТАСС. В момента Xiaomi има остра конкуренция от други производители. Водещата позиция в Китай все още се заема от Apple с дял от 20,6% на местния пазар към края на четвъртото тримесечие на 2021 година.

Xiaomi, с 15,8% от пазарния дял, според оценките на редица изследователски компании, все още е на пето място на китайския пазар. В края на декември миналата година Лей Джун каза, че за да реализира конкурентно предимство пред Apple и да стане световен лидер в продажбите на смартфони, Xiaomi възнамерява да инвестира до 100 милиарда юана (15,7 милиарда долара) в собствените си научно-изследователски разработки през следващите пет години.

Към края на декември 2021 г., по данни на маркетинговата фирма Canalys, смартфоните на Apple заемат 22% от световния пазар, докато Samsung и Xiaomi са съответно с дял от 20% и 12%.

Samsung, Apple, Xiaomi? Кой производител продаде най-много в Европа през 2021 година

Samsung, Apple, Xiaomi? Кой производител продаде най-много в Европа през 2021 година

Пазарът смени лидера си четири пъти само за 12 месеца