Докато все още учи в университета Harvard, 24-годишната Шилпа Ярлагада, заедно със свои приятели, стартира проектът Shiffon, за да спонсорират жени предприемачи. За голяма изненада на Ярлагада, бизнесът потръгва.

Бизнесът с бижута Shiffon стартира през 2017 г. Ярлагада деконструира традиционния бизнес модел и продава директно на потребителите онлайн като елиминира посредника. Така печели допълнително, за да финансира стартиращи фирми на жени предприемачи.

"Първоначално започнах да работя по проекта с колеги от колежа. Тогава не осъзнавахме, че ще се превърне в истинска компания", казва Ярлагада пред CNBC.

За да разбере как да прави бижута, Ярлагада започва по начина, по който повечето млади хора започват бизнес- търси идеи в Гугъл. "Намерих идеи за това как да правя бижута в WikiHow", казва Ярлагада.

Когато е още първокурсник в Харвард Ярлагада започва да се интересува от използването на 3D принтери. "Един от секретарите на професор в Масачузетски технологичен институт ми каза, че шефът й успешно е проектирал и отпечатал годежния пръстен на жена си. Мислех, че това е наистина страхотно", казва тя.

Когато Shiffon стартира през април 2017 г., първото бижу е регулируем, пръстен с малък диамант или скъпоценен камък.

Капиталът е много важен за стартиране на бизнес, казва младата бизнес дама. Компанията е стартирала с част от наградата от 20 000 долара, която Ярлагада е спечелила за поредица от образователни видеоклипове в YouTube.

Ранните продажби са били случайни или чрез лична връзка, казва Ярлагада. Една от първите продажби е например на пръстен на шофьор на Uber, който случайно чува телефонният й разговор, в който тя описва какво се опитва да постигне с Shiffon.

Бизнесът се разраства бързо. Известен тласък дава фактът, че актрисата Ема Уотсън носи публично нейните пръстени при едно от посещенията си в Париж, през юни 2017 г.

Това е месеци преди уебсайтът на Shiffon дори да започне да приема предварителни поръчки. През септември актрисите Никол Кидман и Шейлийн Удлиносеха също носят бижутата по време на наградите Еми.

Това е само началото. Големи имена като Серена Уилямс и Мишел Обама също се появяват публично, носейки пръстените на Shiffon. Обама дори се появи във видео, насърчаващо жените да гласуват, което е направено в сътрудничество с октомврийското издание на Shiffon, като носи обеци от лимитирана селекция на компанията. Кампанията беше публикувана в социалните медии с хаштаг #HoopsToVote.

В моментите, когато известни личности са носили бижута на компанията, продажбите се увеличават, казва Ярлагада.

"Първият път, когато продадохме пръстен на някой, когото не познавахме, беше, когато са ни намерили след публикация в Instagram от пресконференцията на Ема Уотсън", казва тя.

Днес пръстените от Shiffon започват с цени от $155 и стигат до $425 за пръстен от розово злато с бял камък от сапфир. Чифт обеци с малки диаманти струват $1 965.

Ярлагада отказва да споделя числа, но казва, че приходите от продажби (които са изцяло директни за потребителите чрез уебсайта на Shiffon) растат, а 50% от печалбата отиват за неправителствената организация на Shiffon - The Startup Girl Foundation , която инвестира в жени в бизнеса и компании, които подкрепят жените.