Model Y на Tesla стана хит в световен мащаб. Колата е път да се нареди сред петте най-продавани модела тази година. Над 500 000 модела бяха продадени през първите девет месеца на годината, но в зависимост от страната, в която живеете, може да забележите различни суми в цената на колата.

Най-евтиното място в света за покупка на този модел е континентален Китай. Model Y започва от 288 900 юана (40 500 долара), малко над половината от цената на пазара в САЩ. На другия полюс седи Сингапур - най-скъпото място в света за притежаване на Tesla: закупуването на SUV с четири врати в островната държава ще ви струва солидни 142 471 сингапурски долара (103 800 долара) и то без акцизи и регистрационни такси , което може да удвои общата цена.

Класацията, изготвена от Bloomberg е направена въз основа на началната цена, показана на официалния уебсайт на Tesla за всяка страна и регион. 

Цените на автомобилите на места като Сингапур и Израел са по-високи, заради по-високите данъци, мита и регистрационни такси в сравнение с Китай и Европа", според Сет Голдщайн от Morningstar Research Services и председател на комитета за електрически превозни средства.

Да си купиш Tesla в Сингапур може да струва колкото един апартамент. Автомобилите в града-държава с са скъпи, защото има само ограничен брой разрешителни за собственост ( заради контролиране на нарастването на трафика на малкия остров).

Според класацията в топ 10 са още са Мексико, Хонконг, Тайван, Южна Корея, Щвеция, Чехия, САЩ, Канада.  

В съседните ни държави Гърция и Румъния Tesla Model Y се продава за около 57 000 долара, което и отрежда място по средата на класацията. В Португалия, Белгия и Люксембург е малко по-евтино - около 53 000 долара, а в Латвия и Словакия, които са в края на класацията, наред с Китай, цената за Model Y е около 44 000 долара. 

В Китай - най-големият пазар на електромобили в света, пазарът е силно конкурентен. Местни конкуренти като BYD и Nio бързо настигат Tesla с пускане на нови модели и промоции за продажби. Вътрешните производители на автомобили представляват почти 80% от продажбите на електромобили през първите седем месеца на 2022 г. според Китайската асоциация за леки автомобили.

Намаления на цените може да има и за други ключови пазари на Tesla, включително САЩ и Европа според анализатори. "Ако видим икономическо забавяне през 2023 г., може има спад на цените на суровините. Ако това се случи, бих очаквал Tesla и повечето други автомобилни производители отново да намалят цените, за да стимулират търсенето", коментира коментира Голдщайн. Самият Мъск също сигнализира тази възможност по-рано тази година.