Новата администрация на новоизбрания президент Доналд Тръмп планира да се насочи към (пре)разглеждане на федералните разпоредби, подкрепени от президента Джо Байдън, които имат за цел да направят автомобилите по-ефективни по отношение на горивото и да стимулират преминаването към електрически превозни средства. Това пише Reuters, позовавайки се на информация от два източника в контакт с преходния екип на Тръмп.

Този ход изглежда има за цел да осъществи обещанието на Тръмп от предизборната му кампания, за "прекратяване на "мандата" на EV" и би отразявал предишен подобен ход по време на първата администрация на Тръмп, която премахна правилата за ефективност на превозните средства от ерата на Обама.

Въпреки че не съществува подобен "мандат" за електромобили", разпоредбите на администрацията на Байдън на практика ще изискват от производителите на автомобили да пренасочат поне 35% от производството си към електромобили, за да изпълнят изискванията за 2032 г. И така ще насърчат постепенното спиране на производството на превозни средства, работещи с изкопаеми горива.

Откъде Тръмп ще вземе пари, за да финансира обещанията си?

Откъде Тръмп ще вземе пари, за да финансира обещанията си?

И може ли Тръмп да уволни Пауъл?

Според източниците на агенцията, новата администрация обаче планира да отслаби стандартите относно изискванията за горивна ефективност и емисиите, финализирани по-рано тази година. Един от източниците казва, че се очаква Тръмп официално да разпореди на съответните агенции да преразгледат разпоредбите на Байдън.

Преходният екип на Тръмп не отговори веднага на искане за коментар от страна на Reuters.

Китайският производител на електромобили BYD за първи път надмина по приходи Tesla

Китайският производител на електромобили BYD за първи път надмина по приходи Tesla

През третото тримесечие компанията BYD за първи път е продала над 1 милион коли

Преминаването към целеви стандарти за ефективност на превозните средства може да бъде удар за Tesla, която спечели милиарди долари през последните години чрез продажба на т.нар. "кредити" на други автомобилни производители, които не могат да спазват федералните стандарти за превозни средства и други разпоредби за емисиите в САЩ. Чрез разхлабването на стандартите, въпросните "кредити" стават по-малко ценни.

Както е известно, Илон Мъск беше един от най-големите поддръжници на Тръмп в предизборната кампания и сега е негов влиятелен съветник, като се очаква да влезе и в неговия екип официално, след встъпването в длъжност на новия президент.