Amazon, Apple и Google отново са трите най-скъпи марки в света, показва последното издание на Brand Finance - Global 500. Брандът на лидера в онлайн търговията е поскъпнал с 24,6% през 2019 година в сравнение с предходната до 187,9 милиарда долара, става ясно от документа.
Apple е добавила само 5 на сто в сравнение с 2018 година до 153,6 милиарда долара. Goolge прави значително по-добро представяне с ръст от 18,1% до 142,7 милиарда долара при 120,9 милиона долара за предходната година.
В топ 10 Microsoft се изкачва с 2 места нагоре от предишното издание на класацията до 4-та позиция. Пети е южнокорейския технологичен производител Samsung.
Той заедно с американската телекомуникационна компания At&T отчита спад. Конкурентът й на пазара в САЩ - Verizon, пада с една позиция надолу със стойност от 79,8 милиарда долара. Брандът Facebook остава без промяна на 7-мо място със стойност от 83,2 милиарда долара.
Сред десетте най-скъпи бранда за годината присъстват два китайски - една от водещите банкови групи в глобален мащаб Industrial and Commercial Bank of China (ICBC) и China Construction Bank.
В Европа най-скъпият бранд за 2019 година е Mercedes, който е изчисляван на 60,4 милиарда долара. Заедно с нея лидер на Стария континент е още Shell със стойност от 42,3 милиарда долара.
През 2019 година рекорден ръст бележи брандът на китайската онплайн платформа за видеа iQiy. За изминалите 12 месеца тя е поскъпнала с 326%, показва класацията. Над 100% ръст имат Galaxy Macau, приложението за изпращане на съобщения WeChat и платформата за видео стрийминг Netflix.
От друга страна най-голям спад през последната година има в цената на бранда JD.com, зад който стои един от китайските лидери в интернет търговията. Брантът е поевтинял с 42%. Сред губещите са още Land River и Deutsche Bank.