Дали по-евтините китайски електромобили са "колосална стратегическа заплаха", която навлиза на американския пазар? Главният оперативен директор на отдела за електромобили на Ford Марин Джая определено смята това за истина. Нещо повече - Ford вижда по-евтините китайски електромобили като голяма заплаха.
Най-добре е компанията да "започне с електромобили или нямаме бъдеще като компания", обясни Джая. "Те са преди нас в тази технология", цитиран от Elekrtek.
Неотдавна Ford оттегли инициативите за електромобили в бъдеще в САЩ, като посочи като причина "по-бавно от очакваното търсене". След това последва съкращаване на производството на F-150 Lightning и забавяне на разходите за около 12 милиарда долара.
Подразделението на Ford Model e електромобили загуби 4,7 милиарда долара миналата година. Компанията обвини "изключително конкурентните цени" и новите инвестиции за тези загуби.
Въпреки това, финансовият директор на Ford Джон Лоулър зави, че "електромобилите са тук, за да останат."
Тесла и китайските електромобили са най-голямата конкуренция на компанията.
Главният изпълнителен директор на Ford Джим Фарли отбеляза, че най-голямата конкуренция на Ford ще бъде "достъпна Tesla и китайските производители".
Ford очаква китайските производители на автомобили да построят заводи в Мексико, защото искат да си спестят митата от 27,5% върху вноса от Китай.
Ръководителят на BYD Mexico наистина обяви пред Nikkei че BYD обмисля изграждането на завод в страната.
Според него Мексико е пазар с голям потенциал. BYD ще го използва като център за износ към САЩ. Мексико е обект на подобни идеи от компании като Kia, Tesla, BMW и Stellantis за производство на електромобили.