Въпреки топлото време през второто тримесечие на 2023-та година Unilever продаде по-малко сладолед на годишна база, но въпреки това спечели повече от продажбите. Едва ли има нужда да се обяснява какво е решението на загадката: по-високи цени.
Британският гигант за потребителски стоки има ключова роля при определянето на цените на хранителните стоки. Компанията предлага много продукти в различни категории - както храни, така и напитки и домакински консумативи като перилни препарати и хигиенни продукти. Сред по-известните марки са Lipton, Rexona, Dove, Domestos, Cif, Rama и ALGIDA.
През януари тогавашният главен изпълнителен директор Алън Джоуп предупреди, че може да сме около пика на инфлация, но вероятно не и пик на цените.
Три месеца по-късно, след като Unilever повиши цените, Джоуп защити компанията от обвинения, че е "спечелила" от инфлацията. "Клиентът е ощетен", заяви той.
Unilever има нов изпълнителен директор на име Хайн Шумахер, който също не пропусна да предупреди, че цените ще продължат да растат, макар и не с такива темпове като сега.
През последното тримесечие цените на Unilever се повишиха с цели 9,4%. С ръст от 5,6% ръст на продажбите, сладоледът бяха най-слабо представящият се сегмент на компанията, въпреки че цените се повишиха с над 12%.
Финансовите резултати на Unilever
9,1% - основният ръст на продажбите на Unilever през първата половина на 2023 г.
5,7% - ръст на акциите на Unilever след излизане на резултатите
$33,6 милиарда - оборот за първата половина на 2023 г., ръст от 2,7% спрямо предходната година
20% - увеличение на оперативната печалба на Unilever до 5,5 милиарда евро