Водещият световен производител на бързооборотни стоки Unilever има намерение да се раздели с около 1/3 от служителите в европейските си офиси до края на 2025 година, съобщиха от компанията, цитирани от Ройтерс.
Представители на Unilever заявиха, че осъзнават добре тревогата, която подобно съобщение предизвиква сред служителите. Затова от дружеството ще започнат консултации със засегнатите от съкращенията, като се очаква за Стария континент тяхната бройка да достигне 3200.
Кои региони ще са засегнати?
За момента не е ясно кои локации ще бъдат засегнати от преструктурирането. До 2020 година компанията разполагаше с два големи офиса в Европа - в Лондон и Ротердам, които изпълняваха функцията и на две централи. Дружеството обаче реши да обедини правната си структура в Обединеното кралство, като тогава подчерта, че това няма да се отрази на служителите.
У нас към момента функционира търговско дружество Юниливър България, което към месец април има 27 осигурени лица. Как и дали планираните промени ще му се отразят, все още не е ясно.
По-сложен вероятно ще е въпросът с румънския бизнес на мултинационалния гигант. Справка на сайта на дружеството обаче показва, че и към момента там се търсят попълнения за офис екипа.
Световната компания има дългогодишен бизнес и в региона. Припомняме ви, че през далечната 2007 година компанията прехвърли производството на маргарини от Добрич в завода си в Плоещ като опит за централизиране на дейностите.
Програма за повишаване на производителността
Редуцирането на административния персонал представлява логична стъпка от плана за намаляване на разходите, който компанията обяви през март тази година. Според него от промените ще бъдат засегнати 7500 длъжности или около 5% от служителите в световен мащаб. От Unilever заявиха, че очакват това да се отрази в спестени разходи в размер на около 800 млн. евро за следващите 3 години.
Промените са част от усилията за съживяване на растежа, които Хайн Шумахер предприе. Той зае поста главен изпълнителен директор през миналата година след като световната компания отчиташе слаби резултати в продължение на няколко години.
Източник: iStock
По-малко, по-качествено и по-модерно?
Сред оздравителните мерки беше и решението дружеството да се раздели с бизнеса си със сладолед, включващ марките Wall's, Ben&Jerry's и Magnum. Именно това фрагментиране от световния производител определиха като ключово за повишаване на качеството - по-малко сегменти, но на по-високо ниво.
Междувременно, компанията очевидно насочва средства и усилия на друг фронт. Само преди седмица стана ясно, че Unilever влага нови 4 млн. долара в индонезийската марка за веган козметика ESQA. С това инвестираната сума в развитието на популярния в социалните мрежи, и особено в Tik-Tok, азиатски бранд достигна 10 млн. долара.