Индия се превърна в следващия голям залог за PepsiCo, Unilever и други гиганти за пакетирани стоки, които искат да запазят растежа, оставен от неравномерното възстановяване в Китай.

Икономиката на Индия се разширява с най-бързите темпове сред големите нововъзникващи пазари и компаниите се опитват да хванат вълната и да задоволят разнообразната й палитра, като лансират нови вкусове и варианти на размери, насочени към привличане на огромното население на страната.

"Въпреки, че последното десетилетие имаше компании, фокусирани върху продажби в Китай, следващото десетилетие е с фокус в Индия", коментира Брайън Якобсен, главен икономист в Annex Wealth Management.

Големите компании за потребителски стоки, базирани в Индия, най-населената страна в света, очакват по-високи държавни разходи, възобновяване на частното потребление, за да помогнат на потребителските разходи да се възстановят през следващите тримесечия.

Очаква се това да повиши общия пазарен дял на петте водещи мултинационални компании - Coca-Cola, P&G, PepsiCo, Unilever и Reckitt - до 20,53% през 2023 г. от 19,27% през 2022 г., главно гамата от продукти за бебешка грижи, здравето на потребителите, козметиката, напитки и домакински категории. Това се казва в проучване на GlobalData.

Общият им пазарен дял в Китай се очаква да се свие до 4,30% през 2023 г. от 4,37% през 2022 г., показват данните.

Gucci, Ikea, Nestle, Dacia или кои са ценните марки в Европа

Gucci, Ikea, Nestle, Dacia или кои са ценните марки в Европа

Две от тях попадат в топ 20 на най-ценните брандове в света

Темпът на растеж в Индия обаче, който се движи около 4%, изглежда като добър растеж за цялостни бързооборотни потребителски стоки", смята К. Рамакришнан, управляващ директор, Южна Азия, в подразделението Worldpanel на Kantar.

Проникването на Coca-Cola в домакинствата в Индия се е увеличило с 24% за 12-те месеца, приключващи през юни, на PepsiCo с 12,7%, на Nestle с 6,7% и на Reckitt с около 3,8%, показват данни на Kantar.

Mondelez International си партнира с марката бисквитки Lotus Biscoff, за да продава продуктите си и планира да пусне нови размери опаковки Oreo този месец. Компанията отчете среден едноцифрен процентен ръст в категорията на шоколада в Индия през второто тримесечие.

Coca-Cola също отбеляза двуцифрен ръст на обема в Индия, докато Unilever е регистрира последователно подобрение в страната.

От друга страна, търсенето в Китай е слабо. Производителят на KitKat Nestle отчете спад в общите продажби в региона на Китай през последното тримесечие и съобщи, че общите икономически и потребителски настроения там са "явно по-слаби от очакваното".