В изданието на BrandZ за 2016 година Facebook беше отличена като една от най-скъпите технологични марки в света със стойност от 102,6 милиарда долара.
И въпреки че вероятно социалната мрежа най-вероятно ще остане сред първите в класацията за най-скъпите брандове в света и за тази година, има малка вероятност тя да бъде изпреварена не от кого да е, а от китайски конкурент.
Става въпрос за Tencent, която вече официално е първата марка от втората по големина икономика, надхвърлила 100 милиарда долара.
В изданието на BrandZ за най-скъпите китайски брандове, публикувана тази седмица, се посочва, че към момента фирмата възлиза на 106,2 милиарда долара.
И докато Facebook падна под цензурата на властите в Пекин, лидерите от азиатската страна в IT сектора - Baidu, Alibaba и Tencent, популярни като BAT, правят милиардни инвестиции в САЩ.
През последните години те са вложили 5,6 милиарда долара в 48 сделки в технологичния сектор в Щатите, показват данните на анализаторската фирма CBI Insights, цитирана от CNBC.
Ето и кои компании влизат в топ 10 на най-скъпите китайски брандове за 2017 година:
1. Tencent - $106,2 милиарда
2. Alibaba - $58 милиарда
3. China Mobile - $57,9 милиарда
4. ICBC - $31,5 милиарда
5. Baidu - $23,9 милиарда
6. Huawei - $20,4 милиарда
7. China Construction Bank - $18,4 милиарда
8. Ping An - $16,5 милиарда
9. Moutai - $16,2 милиарда
10. Agricultural Bank of China - $14,8 милиарда