Луксът не се влияе от икономическата криза. Докато в редица сектори има проблеми, то пласментът на маркови артикули бележи истински бум. Особено търсени са луксозните стоки Made in France. Супер-богатите се редят на опашка за дамски чанти срещу "скромната" цена от 5.000 евро съобщи БГНЕС.

Богатите и супер-богатите в Япония, Хонгконг и най-вече в Китай харчат с охота за продукти на нашумелите френски фирми многократно повече от реалната цена, отговаряща на производствените разходи. Според преценки на анализатори, браншът прибира като печалба цели 40 процента от оборота.

Жените сякаш са луднали по чанти на френската марка "Луи Витон". Магазините на изисканата фирма са принудени дори да затварят сега един час по-рано - за да не останат без стока по време на големите коледни покупки. Конкурентът "Ермес" също не може да овладее напора на отбраните клиенти. Който иска да се сдобие с чанта за над 5.000 евро, трябва да чака до 2 години.