Подозрение за нелегални субсидии?
22.11.2006 17:52:07
Финансовата субсидия от страна на държавата осигурява на летището Лайпциг / Хале и на DHL, дъщерно предприятие на Deutsche Post, недопустимо икономическо преимущество пред конкурентите, обяснява Комисията.
Особено недоволство предизвиква свързването на летището с мрежата на железопътния транспорт, което е станало по начин, който според надзорниците на конкуренцията в европейското пространство не е бил адекватен.
ЕС иска да гарантира, че DHL няма да получи повече от вече договорените регионални инвестиционни помощи за транспортната връзка на летището.
Преди две години DHL реши да промени разпределителния си център в Европа от Брюксел в Лайпциг. Едва преди две седмици Съдът в Лайпциг отхвърли серия от жалби от страна на граждани и по този начин даде „зелена светлина" за изграждане на летището. Сега Федералното правителство има един месец да излезе със становище. В противен случай са възможни чувствителни глоби за нарушен договор.
Handelsblatt беше установил, че в изграждането на летището Лайпциг / Хале ще са включени регионални средства в доста по-висок размер от официално посочените 70 милиона евро.
Освен това се говори, че Федерацията и Федералните области са се споразумели за компенсация, ако не бъдат разрешени нощни полети за летището. Това е несъвместимо със законите на ЕС. Освен това ще се прави проверка, дали администрацията на Саксония и другите обществено - правни дружества, главни притежатели на дялове в летището, не са изравнявали загубите си с вътрешни споразумения.
DHL ще инвестира в летище Лайпциг около € 300 млн. и след 2008 г. ще го превърне в новия си европейски център за разпределяне на писма и товари. До 2012 трябва да бъдат създадени нови 3.500 работни места. Планира се и преместването на главното седалище на DHL в околността, което ще създаде други 7.000 работни места.