Търсенето на хибридни и с по-малки габарити автомобили в САЩ в условията на рекордни и покачащи се цени на горивата доведе до подем след слабата по продажби пролет, съобщи BBC.

General Motors (GM) води в ръста на продажбите, като спрямо май 2006, през месеца на 2007 продажбите са се увеличили с 12.8%, като са продадени 371,056 автомобила.

Сред останалите данни изпъква това, че агресивната Toyota устойчиво изпреварва американската компания Ford и вече заема твърдо второто място по продажби с 10% ръст, докато продажбите на Ford спадат с 6.9%.

Продажбите в САЩ са били водени от по-малки и по-икономични откъм гориво автомобили, след като цените на бензина стигнаха рекордните $3 за галон.

От GM са заявили, че настоящият сериозен ръст на продажбите се дължи на решението на компанията да инвестира в изграждането на водеща за индустрията технология за икономия на гориво, което се потвърждава и от ръста на пазарния дял на компанията в сегмента на големите камиони и джиповете: по-икономични откъм гориво от конкурентите. Общо, продажбите на коли са се повишили с 16.2%, докато продажбата на камиони с 5.6%.

Ръстът на продажбата на автомобилите на Toyota също е 16.2%, след като пътническият модел Camry се е приел добре, а от хибридния модел Prius са продадени рекордните 24,009 бройки спрямо 8,103 през май. Продажбите на лекотоварни камиони са се увеличили с 10.9%.

Мениджърите на Toyota за Северна Америка обясняват, че в следствие ръста на потребителското доверие и цената на горивата, в индустрията се наблюдава смяна на ориентацията към пътнически автомобили.

Други японски производител в САЩ, Nissan, също е отбелязал голям ръст на продажбите: 7.4%, и отново благодарение на по-ефективните си малки модели. От DaimlerChrysler, които миналия месец се съгласиха да продадат американското си поделение на Cerberus Capital за $7.41 млрд., също са обявили ръст на продажбите с 3.9%.

От другата страна на линията остава Ford, вторият голям производител на автомобили в САЩ, и японската Honda. Общо продажбите на Ford спадат за месеца с 6.9%, като продажбата на камиони се запазва без изменение, а продажбата на автомобили се срива със 17.7%.

Компанията обвинява за това спадналото търсене на нейните седани и планираното намаление на продажбите за салони за автомобили под наем.