Столицата на Бангладеш вече има метро. Проектът е съфинансиран от Япония и има цел да улесни пътуването до работното място в един от най-натоварените градове в света, пише Bloomberg.

Участък от над 20-километровия железопътен проект в града, известен като линия 6, беше открит миналата седмица. Засега линията свързва северната зона на столицата Дака с държавни служби и болници. Линията трябва да пресече града до финансовия район Motijheel на юг.

Метролинията на Бангладеш е "още един крайъгълен камък в развитието на страната според Шейх Хасина Уазед, министър-председател на страната. Тя беше първата, която се вози във влака при засилени мерки за сигурност. Услугата вече е достъпна за всички граждани.

Топ 10 града в света с най-добър публичен транспорт. Европа доминира в класацията

Топ 10 града в света с най-добър публичен транспорт. Европа доминира в класацията

Цюрих, Стокхолм, Хелзинки и други са най-добрите за публичен транспорт в Европа

Дака е град с население 10,3 милиона души, живеещи на площ 305 квадратни километра, средната скорост на шофиране е спаднала до по-малко от 7 километра в час в момента от 21 километра в час преди 10 години. Предвид настоящите тенденции, доклад на Световната банка изчислява, че може да падне до 4 километра в час, или по-бавно, отколкото ходенето пеша.

Според някои е наивно да се мисли, че проблемите със задръстванията ще изчезнат, защото всеки път, когато една държава изгражда инфраструктура за обществен транспорт и добавя повече капацитет, 90-95% от освободеното пътно пространство се заема от допълнителен трафик.

Задръстванията губят около 3,2 милиона работни часа всеки ден и струват на икономиката на Бангладеш милиарди долари всяка година. Дака е в дъното на списъка с най-добри градове за живеене к от 172 града в света според Global Livability Index на Economist Intelligence Unit за 2022 г.

Бангладеш одобри фонд от 2,1 милиарда долар за проекта за линия 6 през 2012 г., като Япония предоставя част от сумата. Разходите обаче се увеличават, след като властите добавиха нов участък до Камалапур, централната жп гара, която свързва Дака и останалата част от страната.

Япония също финансира две други градски железопътни линии в Дака. Когато бъдат завършени, се предвижда три линии на метрото да обслужват два милиона пътници дневно.