Япония започна нова кампания, с която промотира "telework" - или работата от вкъщи в опит да намали задръстванията в Токио, както "омекотяване" в изключително изтощителната работна култура в страната, пише Reuters.

Почти 930 компании, включително Suntory Beverage & Food Ltd, Ajinomoto Co и Tokyu Construction Co участват в инициативата.

Министър-председателят Шинзо Абе и неговото правителство вече прокараха няколко политики, с които работният ден да бъде намален, заплащането да бъде увеличено, а нарушенията на трудовото законодателство да бъдат сведени до минимум.

Работата от вкъщи може да се окаже и много полезна след три години, когато в Япония ще се проведат Олимпийските игри и пътуванията до работното място ще бъдат истинско предизвикателство.

"Начинът на живот на младото поколение се променя, затова компаниите трябва да предлагат алтернативни условия за работа", казва Такаши Козу, президент на института Rikoh.

Работата извън офиса е доста по-обичайно явление в други страни, особено при информационните технологии, но в Япония трудно набира скорост заради идеята на компаниите, че присъствието на служителите в офиса е твърде важно.

"Въвеждаме тази промяна заради Олимпийските игри, но дългосрочната цел е да имаме по-хуманни условия на работа", казва Хироши Охниши, служител в Министерството на икономиката, търговията и индустрията.