В навечерието на 1 юни над 40% от родителите в България ще отделят между 10 и 30 лева за подарък на детето си. 39% пък са готови да похарчат между 30 и 100 лева за първоюнска изненада. Това сочат данните от анкета на два популярни сайта - pazaruvaj.com за сравняване на цени pazaruvaj.com и prodavalnik.com за безплатни обяви.

„Заради финансовата криза 5% от анкетираните нямат възможност да купят нов подарък на детето си за празника", обясни Спас Сливков, мениджър на prodavalnik.com.

По думите му едно от възможните решения е купуването на вече употребявани детски стоки, които изобилстват в сайта. Употребяваните, но запазени детски играчки могат да се окажат не по-малко ценни за децата, като с това родителите могат да спестят средства за належащи покупки, посочи Сливков.

В допитването са се включили над 1000 потребители от цялата страна на възраст между 18 и 45 години.

От данните става още ясно, че българинът оценява важността на активните детски игри и за 1 юни най-често подарява спортен артикул. Така са отговорили 38% от участвалите в анкетата. В класацията на най-често купуваните изненади за малчуганите се подреждат още топки - 16% и велосипед и ролери - 12%. Следващите по популярност подаръци са играчка (23%) и книга (21%).

Запитани кого ще зарадват на 1юни, 66% от анкетираните традиционно посочват детето си, а близо 27 % подготвят изненада за племенник. Малко над 6% заявяват с усмивка, че ще поглезят себе си, защото все още се чувстват деца.

През последните години потребителите все по-често се информират в интернет за евентуалния подарък, като и Денят на детето не прави изключение - голямата част от анкетираните (61%) ще потърсят информация за подаръка именно в мрежата.

Тя остава и предпочитаното място за пазаруване - 45% от участниците в анкетата планират да купят подарък от онлайн магазин, вместо да обикалят магазини в дъжда.